Van Seat Leon naar Skoda Fabia Combi.

Hallo allemaal,

Ik ben Eric, woon in Zuid-Holland en word een nieuwe skoda rijder.
Ik heb een Skoda Fabia Combi Greenline besteld aan het begin van december 2010.
De opties die ik erbij besteld heb is:

climatronic, middenarmsteun, pdc, sunset, dakrailing, amundsen, mobridge, maxidot, reservewiel en de kleur is wit.

De auto wordt in week 16 verwacht bij de dealer, dus ik zal nog even geduld moeten hebben.
Ik rij nu in een Seat Leon van 2009 met een 1.6 mpi motor.
De reden dat ik ben overgestapt zijn de kosten.
De Leon rijd gemiddeld 1:10/11 en dat vind ik in deze tijd toch wat teveel van het goede.
Doordat de Leon eigenlijk van alle gemakken was voorzien heb ik de Fabia ook maar wat opgewaardeerd, anders had ik het gevoel toch teveel in te leveren kwa comfort.
Ik hoop veel plezier aan de auto te beleven, ik moet zeggen dat ik al een hoop te weten ben gekomen door dit Forum en in de toekomst nog veel te leren en anderen te helpen waar ik dat kan.

Groet Eric.

Peter_Octavia

Forumguru
Hoi Eric,

Welkom hier en gefeliciteerd met de aankoop.

Lees dat je hem begin december 2010 hebt besteld.
Ik heb de mijne besteld op 4-12-2010 en heb de auto afgelopen vrijdag in ontvangst mogen nemen.
Heb ik dan gewoon geluk gehad met de levertijd?

Grt.

Peter

Aiii

Lid
Kan natuurlijk met de bestelde opties te maken hebben. Hoe meer "standaard" je bestelling is, hoe sneller je hem kan krijgen. Skoda bouwt namelijk hoe dan ook door en maken daarbij natuurlijk een hoop dezelfde standaardmodellen die dan aan de lopende band geleverd worden.

Ha Peter,

Dat kan kloppen, ik heb de auto een aantal dagen later besteld dan jou.
Er werd mij toen verteld dat als ik geluk zou hebben de auto nog in de productie maand februari zou worden meegenomen,
maar als ik pech had was die net vol en zou ik in de volgende productie worden meegenomen.
Mag jezelf raden wat ik had. :(

Maar goed wat in het vat zit verzuurd niet, toch?

Groet Eric.

Ha Falcon,

Mijn interesse ging wel eerst naar de st uit van Seat, maar daarvan vind ik dat de hoofdruimte achterin echt tekort schiet.
Ik heb een zoon die alleen maar groter wordt en ik vind dat ook hij goed in de auto moet kunnen zitten.
Buiten mijn zoon wil ik zowiezo mensen achterin mee kunnen nemen en dat gaat bij de Seat gewoonweg niet door de beperkte hoofdruimte.
Ik zat zelf met mijn hoofd tegen het dak aan en ik ben 1.82 meter lang, dus vrij gemiddeld lijkt me.:1884:

Vandaar dus de keuze voor de Fabia.
Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik mijn vrouw flink heb moeten overtuigen want die vond de Skoda eesrt maar niks.:shocked:
Ook ik vind de Seat eerlijk gezegd wel mooier, maar de Skoda is gewoon veel praktischer.

Groet Eric.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst moest wennen aan de Fabia, maar de Roomster vind echt lelijk.
Sorry Fabia. :1884:

Bovenaan Onderaan