Van Stream naar Nexus

Hi,

Ik heb in mijn O2 een stream met ingebouwd de 6 CD wisselaar. Nu heb ik ook een nieuw navigatiesysteem nodig en mijn oog viel op de Nexus. Nu heb ik een paar vragen m.b.t. de stream versus de Nexus. Namelijk, zit hier ook ingebouwd de 6 CD wisselaar in? Als ik mijn auto in z'n achteruit zet krijg ik op de stream altijd een mooi schermpje van mijn auto waarin de parkeersensoren staan afgebeeld bij het achteruit rijden. Heeft de nexus dit schermpje ook, of ben ik die dan kwijt? Werkt mijn stuurbediening ook op de Nexus? Zijn die apparaten een beetje te betalen, ook de software? Zijn er nog steeds updates? Kortom een hoop vragen... Ik hoop dat iemand hier de vragen kan en wil beantwoorden..

Is het systeem trouwen zelf in te bouwen of is dat lastig?

Thanks alvast! :worshippy:

Monteurtje

Forumguru
Je hebt een Audiance. Stream heeft geen wisselaar. Maar ziet er hetzelfde uit.
CD wisselaar: Nee.
Weergave PDC: Nee.
Stuurbediening: Waarschijnlijk wel.
Prijs: ??
Update: ??
Zal ik even moeten nakijken.
Inbouwen: Als je het als accessoire besteld bij dealer, dan zit er een GPS antenne bij en een beschrijving waar en hoe die erin moet.
Maar je moet een andere paneel hebben wat om de radio en kachelbediening zit. Een Nexus is kleiner. Deze kun je gewoon bij de dealer bestellen. De bevesigingspunten zijn wel hetzelfde hoor.

hemi24

Forumguru
Er is weinig mis met een Nexus, maar voor het geld waar deze voor worden aangeboden kun je ook een los navigatiesysteem kopen, met heel West-Europa actueel en op één gegevensdrager.
Nexus slikt navi cd-roms van Teleatlas (DX) en kom je buiten de Benelux, ben je al snel aan het wisselen met schijfjes voor de landen.
Voor de rest heeft Monteurtje je vragen al beantwoord.

Als je de Nexus tweedehands koopt moet je er één nemen met een Gps antenne en met de code. Het inbouwen is zo gebeurd. Oude eruit schroeven. Stekker eruit. Plastic ombouw weghalen,zit geklikt. Nexus met dezelfde stekker aansluiten,gps antenne erop en erin vastschroeven. Bij de dealer een ander paneel halen speciaal voor de Nexus. Was toen voor het paneel 11 Euro kwijt. P.S. Voordeel bij de Nexus i.v.m die losse navigatie's is dat de routeplanner doorgaat in een tunnel. Die losse raken op een gegeven moment de kluts kwijt. Vooral in lange tunnels zoals in Brussel en zo.

Monteurtje

Forumguru
Ik weet niet of je een nieuwe wil of een tweedehandse. Maar een nieuwe Nexus, Columbus, Amundsen kosten als accessoire allemaal tussen de 1900 en 2000 eurotjes. Dit is inclusief BTW en montage.
Nexus werkt in combinatie met stuurwielbediening.

hemi24

Forumguru
Ik dacht dat de piepjes onderuit de linker B-stijl komen. Staat in elk geval los van het audiosysteem.

Okee, de nieuwe nexus is mij te duur. Daar kan ik tien navigatiesystemen van kopen :).. Maar een tweedehands Nexus is wellicht interessant. als ik het zo lees is het enige nadeel van de Nexus dat deze geen PDC heeft. De oude nexus heeft toch wel stuurwielbediening, dus tja als ik er eentje kan vinden is het wellicht interessant. Maar nog even over de PDC, de piepjes bij het achteruitrijden blijven die wel functioneren?

Heeft iemand trouwens ervaring met dit systeem?

http://auto-diversen.marktplaats.nl...4ISq2kzl/Cf/znS3gmSd8/P78W4Z6A&fta_ind=1&df=1

En dan nog mijn vraag over het alternatief, heeft iemand ervaringen met dit systeem wat uitgebreider dan de Nexus lijkt en bovendien een stuk goedkoper is..

Bovenaan Onderaan