Van VW naar Skoda.

Hoi luitjes,

Rij nu een eigen VW Passat Variant uit 1998, 81kw met powerbox en nog wat modificaties, 300100km op de klok en loopt nog als een zonnetje.

Mijn baas wil helaas dat ik een leasewagen ga rijden. Alhoewel helaas. Krijg nu een 2.0FSI Octavia Elegance uit de pool lijst van de lease maatschappij. Is een jaar oud.

Ben benieuwd hoe dat loopt. Heb proef gereden in een 1.6.

Voor de diesel rijders onder ons:

TDI CLUB

Op deze club blijf ik ook nog rond zwerven want mijn vrouw gaat de Passat rijden. We nemen afscheid van ons dierbare Golfje uit 1989, type II 1.8 GT.

Zal een foto plaatsen als de Skoda binnen is. Nu moeten jullie het doen met een plaatje van onze oudjes.

Als ik nog vragen heb over de Skoda dan horen jullie het wel.

Groet WS.

vw%20forum%207.jpg
 

Reizende

Actief lid
Hoi en welkom hier op het forum. Ik zou zeggen, je hebt het prima voor elkaar! Mooie O2 en een Passat op de oprit! Ik heb de mijne nu 2 weken, en echt een super auto. Mooie degelijke kwaliteitsauto met alle denkbare opties (die voor mij belangrijk zijn..) Ga je zeker geen spijt van krijgen!
Veel plezier ermee.
 

Octaviarijder

Actief lid
Welkom op het forum en ik hoop dat de Skoda je net zo goed gaat bevallen als de VW's, maar dat kan bijna niet anders. Mooie velgen trouwens onder de Passat.
 
Bedankt mensen. Ja, die passat gaat nog niet weg, loopt nog veel te goed.

Wat de velgen betreft zie foto's. Ook nog een winter foto, wat moet ie af en toe toch zwoegen. Toch mooi hé, 17 inch en 4 cm verlaagd met koni geel en H&R veren.

Onder de O2 ligt volgens mij standaard 15 inch lichtmetaal, rijdt wel lekker comfortabel, en de passat wielen passen misschien? Steek O2 ook 5x112?

DSC00308_small.jpg


IMG_1866_2.JPG


Groet WS.
 

Timothee

Actief lid
Die powerbox waar je het over hebt bij de Passat, is dat zo'n, in verhouding tot chiptuning, goedkope box die je zelfstandig tussen kunt prikken en weer verwijderen?

Ik heb vaker gehoord dat die nogal wat schade kunnen veroorzaken maar gezien jouw kilometerstand valt dat volgens mij wel mee?

Lijkt me een aardig alternatief voor chiptuning /forum/images/graemlins/smile.gif
 
Er is een groot verschil tussen de oude tdi met verdeler pomp en de nieuwe met pompverstuiver. De box bij een VP blok is bij een goede box een electronica schakeling die zelfs op de luchtmassa meter of gaspedaal wordt aangesloten en afgesteld kan worden. En goedkoop was die van mij niet 3 jaar geleden.

Voor de PD blokken bestaan de goedkope boxen uit een doosje met een weerstand die je diesel temp sensor voor de gek houd, dit is niet goed voor je blok omdat die koud dan veel te veel diesel krijgt.

Kijk eens op www.tdiclub.nl voor een hoop info over chippen en boxen.

Groet WS.
 
Bovenaan Onderaan