pieteros
Lid
De afgelopen week heb ik al veel gezocht naar alles wat er over de Skoda Fabia GL te vinden is.Bij al dat zoeken heb ik al aardig wat uurtjes op dit forum doorgebracht. Het zal niet lang duren voordat ik mijn eerste Post maak dus geheel volgens de etiquette zal ik mij eerst voorstellen.
Waarom een Fabia?
Van een Corsa B naar een Golf (Lease) Nu de rationele keuze gemaakt om voor mijzelf een Skoda Fabia Greenline aan te schaffen. Bij het toepassen van de filters bij https://www.autoweek.nl/autovergelijker/ kwam de Fabia al snel naar voren. De filters waren
Reviews over de Fabia waren vaak niet lovend maar na 5 minuten in de proefrit vond ik al die reviews nergens meer op slaan. Een Golf rijd net zo, het is gewoon het nieuwe rijden.
Over mijzelf.
30 jaar, Den Haag, Delfts ingenieur met als Hobby elektronica, programmeren en sleutelen. Een beetje een nerd dus, vandaar dat ik het de VAG COM post al allemaal heb gelezen. Verder maak ik altijd een sport van zo zuinig mogelijk rijden, ook in mijn huidige lease auto. Ik kan immers niet tegen verspilling.
Over de auto
Fabia II GreenLine 2011 met 196.000 km op de teller, grijs van kleur en het betreft de Clima versie. Er zit geen navigatie in(gebruik toch mijn telefoon). 2 privé eigenaren
De zaken die ik als eerste aan ga pakken zijn
Raambediening repareren (draden zijn door)
Achteruitrij camera reparen (zit er in maar doet het niet)
Bluetooth installeren
Parkeersensoren overzetten van Golf naar Fabia (Elektromagnetisch)
Lichtsensor inbouwen
Via VCDS een aantal features activeren.
Nog zuiniger laten rijden (iemand tips?).
Waarom een Fabia?
Van een Corsa B naar een Golf (Lease) Nu de rationele keuze gemaakt om voor mijzelf een Skoda Fabia Greenline aan te schaffen. Bij het toepassen van de filters bij https://www.autoweek.nl/autovergelijker/ kwam de Fabia al snel naar voren. De filters waren
- Niet te zwaar (wegenbelasting)
- Zuinig / Milieuvriendelijk
- >800kg kunnen trekken (voor mijn boot)
- Cruise control (Rijd altijd met cruise boven de 49 km/h, ook in de spits)
- 6-10 jaar oud
- diesel
- Ruime auto omdat ik vaak veel spullen vervoer en voor de eventuele gezinsuitbreiding.
Reviews over de Fabia waren vaak niet lovend maar na 5 minuten in de proefrit vond ik al die reviews nergens meer op slaan. Een Golf rijd net zo, het is gewoon het nieuwe rijden.
Over mijzelf.
30 jaar, Den Haag, Delfts ingenieur met als Hobby elektronica, programmeren en sleutelen. Een beetje een nerd dus, vandaar dat ik het de VAG COM post al allemaal heb gelezen. Verder maak ik altijd een sport van zo zuinig mogelijk rijden, ook in mijn huidige lease auto. Ik kan immers niet tegen verspilling.
Over de auto
Fabia II GreenLine 2011 met 196.000 km op de teller, grijs van kleur en het betreft de Clima versie. Er zit geen navigatie in(gebruik toch mijn telefoon). 2 privé eigenaren
De zaken die ik als eerste aan ga pakken zijn
Raambediening repareren (draden zijn door)
Achteruitrij camera reparen (zit er in maar doet het niet)
Bluetooth installeren
Parkeersensoren overzetten van Golf naar Fabia (Elektromagnetisch)
Lichtsensor inbouwen
Via VCDS een aantal features activeren.
Nog zuiniger laten rijden (iemand tips?).