vandaag besteld superb greenline

supererb

Nieuw lid
Vandaag mijn superb greenline bussinesline besteld.
Levertijd wordt week 22

Extra's
17" Trifid LM velgen
Trekhaak
Chroomstrips op de portieren
Chroomstrip op de achterklep
RVS dorpel lijsten
Telefoon voorbereiding
Volwaardig reservewiel
Leren bekleding met stoelverwarming
Rokerspakket :icon_smile_dead:
Navigatie Europa op SD kaart

En gelukkig nog chroom om de ramen. Dit vervalt vanaf produktie week 22

Wasmachineman

Forumguru
Nou, dat wordt dus heel anders, Tucson beetje hoog, S2 lekker verlaagd ! Ik vind het heerlijk hoor dat de Greenline verlaagd is.
Hele mooie kleur dat Moccabruin en wat voor kleur leer zit erin straks ?

Lordje

Actief lid
Proficiat Supererb met je keuze!
Je hebt alvast dezelfde velgen als ik in bestelling ;)

supererb

Nieuw lid
De kleur van het leer wordt antraciet. Lang getwijfeld. Persoonlijk vindt ik ivoor/licht beige mooier maar is met twee kids niet praktisch.

Heb lang getwijfeld of de 105pk genoeg is maar na een dag proef rijden moest ik vast stellen dat de superb stukken feller is als mijn Hyunai met 140pk.

Als het op termijn toch niet bevalt laat ik hem tunen maar voorlopig even nie

Wasmachineman

Forumguru
Ik ben benieuwd naar de foto's als het zover is. Nog even wachten dus voor je ! Ik heb ook 2 kinderen en zal ook donkere bekleding nodig hebben. Ook leer of misschien alcantara achteraf, ook in een S2 Greenline Business dus.
Zal dan waarschijnlijk rond mei / juni besteld worden want ik moet nog even 30000 km (doe ik in 6 maanden) nu rijden. Alcantara is 100 euro duurder dan leer heb ik al gechecked dus dat valt mee. 't Is toch achteraf inbouw dus geen invloed op de bijtelling.
Ik twijfel steeds tussen Mocca, Antracietgrijs of misschien wel Cappuccinobeige....

Lordje

Actief lid
alleen heb ik hier een link geplaatst met vraag hoe 't zit met onderhoud van dat leer en niemand heeft een antwoord blijkt :(

@Supererb, ik had ook ten zeerste twijfel over ivoor. Mijn zaakvoerder heeft ivoor in zijn sportwagen, heeft daar eens met een nieuwe jeans ingezeten en dat was geen goed resultaat. Daarmee ook antraciet gekozen.

Gefelicteerd; dan wordt ons land weer wat mooier met een Superb erbij. Deze week wordt ook mijn nieuwe Superb besteld; ik wacht nog op de reactie van de wagenparkbeheerder of het de gewone greenline wordt of dat ik de greenline businessline mag bestellen; de bussinesline kost maar een fractie meer dan de greenline, maar het bedrag aan opties is bij deze uitvoering aanzienlijk lager; aangezien ik de bluetooth voorbereiding, het multifunctioneel stuur en een trekhaak erbij wil, moet dit nog even bekeken worden. Na lang twijfelen over de kleur wordt het Rosso-Brunello. Volgens de dealer zou het leverweek 18 worden; ik wist trouwens niet dat het chroom rondom de ramen per produktieweek 22 vervalt. Wellicht ben ik dan nog op tijd.

supererb

Nieuw lid
reactie nieuwe superb

Alle vragen op dit forum qua leer onderhoud snap ik wel. Je wilt natuurlijk dat de bekleding er na vijf jaar er ook nog uitziet als nieuw. Maar het is net als een nieuw bankstel van leer. Na gebruik wordt het steeds mooier totdat er slijtage plekken optreden. Met leer in de auto is het niet anders.
Gewoon twee keer per jaar afnemen met een niet agressief huis tuin en keukenmiddel reiniger en daarna inwrijven met een leer behandelingsmiddel. Dit tegen vuil afstoting en het niet bros worden van het leer door uitdroging en UV inwerking.

Waarom een superb?? en niet een Tucson of vergelijkbaar:

Terwijl ik dit schrijf kom ik net uit Oslo. Ben doodmoe dit komt omdat een hoge SUV alle oneffenheden door de hoogte dubbel laat merken plus het lawaai. Bij mijn lange proefrit met de Superb heb ik constant 170 gereden (5 uur) en je merkt het niet eens. Dit was in Duitsland je hoort amper de motor en de wegligging was perfect ( de kids zeiden: Pa rijd eens wat harder) Dus geen twee handen aan het stuur op een lange brug over een dal met zijwind.

Wasmachineman

Forumguru
ik wist trouwens niet dat het chroom rondom de ramen per produktieweek 22 vervalt. Wellicht ben ik dan nog op tijd.

Hoi Kleemke, gefeliciteerd.
Komt er nog iets anders bij dan ? Er is sprake van een modeljaar 2011 dan. Chroom eraf, nog iets anders eraf ? Maar komt er ook iets bij dan ?
Succes met wachten.

Wasmachineman

Forumguru
Bij elk model als het goed is, wel. In mei heb je altijd een modeljaarwisseling. Straks komt dus modeljaar 2011. Er zijn dan altijd kleine wijzigingen.

De mijne is net geleverd : mét chroomstrips rond de ramen , mét vinvormige antenne , mét chroom lichensproeierkapjes op voorlichten ... voor de rest zie ik niet zoveel verschillen met vorig jaar. Prachtige wagen trouwens (wat een upgrade t.o.v. mijn Octavia I en Octavia II)

supererb

Nieuw lid
Ruimte tussen gaspedaal en rem

Op het forum las ik dat de ruimte tussen gaspedaal en rem erg klein is.
Mijn eerste indruk met een proefrit in de 2.0 was het zelfde. In de greenline was me het later niet meer opgevallen. Later na de uitgebreide proefrit in de greenline toch even weer gereden in de 2.o. En weer viel me de krappe ruimte op.
Weet iemand of er tussen de verschillende uitvoeringen verschil zit tussen de ruimte?

Bovenaan Onderaan