vandaag mijn radio té veel initiatief

Vanmorgen ergens geparkeerd.
Contact uit, de radio blijft spelen. Deur open en de radio valt uit. Zo hoort het.
Wanneer ik meer dan 2 uur later terug bij mijn wagen kom is de radio vrolijk aan het spelen, en niet zomaar vrolijk maar goed hard. Veel harder dan de "voorinstelling".
Hoe kan dat???
(veel groetjes aan iedereen :thumbsup:)

Rallye

Forumguru
Je zegt "Contact uit, de radio blijft spelen. Deur open en de radio valt uit. Zo hoort het." Is dat zo, of wellicht typisch voor de Octavia 4 (ik leid uit je avatar af dat je die hebt)? Bij mijn Octavia's (II en III) gaat de radio uit bij contact uit. Een druk op de knop laat de radio weer een half uur aan gaan.

Reden voor de vraag: misschien zit de fout dus al bij het niet uitgaan van de radio met contact?

EdK

Forumguru
Bij mij gaat de radio pas uit zodra ik de sleutel uit contact haal......:pieker: ehh ja

CharlesTucker

Forumguru
Je zegt "Contact uit, de radio blijft spelen. Deur open en de radio valt uit. Zo hoort het." Is dat zo, of wellicht typisch voor de Octavia 4 (ik leid uit je avatar af dat je die hebt)? Bij mijn Octavia's (II en III) gaat de radio uit bij contact uit. Een druk op de knop laat de radio weer een half uur aan gaan.
Bij mijn O3, met Columbus, werkt het ook zo als @Paul(B) beschrijft. Contact uit, radio blijft spelen, totdat je een deur open doet. Mijn O3 is wel bijna 3 jaar nieuwer dan die van @Rallye, dus misschien is dat iets wat in de tussentijd veranderd is. Wat dan weer wel hetzelfde is is dat ie bij een druk op de knop een half uur aan gaat.

Gelukkig nooit gehad dat ik bij terugkomst bij de auto merk dat de radio weer aan staat. Na starten gaat de radio weer wel aan, op het volume en zender zoals bij de voorgaande rit.

Canon-Eye

Forumguru
Je zegt "Contact uit, de radio blijft spelen. Deur open en de radio valt uit. Zo hoort het." Is dat zo,
Niks geks voor VAG, zo werkt het bij mijn Leon (bj. 2017, zonder contactslot) ook. Als ik de deur niet open, dan gaat de radio na ongeveer 30 minuten alsnog spontaan uit (en ook voor ca. een half uur weer aan als ik op de aan/uitknop druk). Het inschakelvolume heb ik lager ingesteld dan ik onderweg meestal luister; spontaan inschakelen doet hij pas als ik op de startknop druk, tenzij de radio de laatste keer handmatig via de aan/uitknop was uitgeschakeld.

fanSkoda-VW

Forumguru
In m'n Scala heb ik geen kessey, wel een drukknop om te starten. Stop de auto, motor af, radio blijft spelen totdat de bestuurdersdeur opengaat. Als de radio uit is kan de passagier de radio-aan 'knop' aanraken, dan gaat de radio weer aan.
Ik heb de afgelopen jaren nog niet meegemaakt dat de radio uit zichzelf weer aanging.

grtsss

Bovenaan Onderaan