Vastloper multimedia

Sinds 2 weken in het bezit van de PHEV en voornamelijk heel tevreden, zelfs over het multimediasysteem dat een grote stap voorwaarts is ten opzichte van die in de Seat Tarraco (2021).
Toch wat problemen. 1x bij wisselen van gebruiker een complete vastloper met de melding even wachten tot... in de eeuwigheid. De auto kort uitzetten en afsluiten hielp niet. Enkele uren later bij een nieuwe rit eerst op de huidige gebruiker opgestart en daarna gebruiker wisselen geen probleem. Probleem is nog niet teruggekeerd.

Wat echt vervelend is dat in een paar dagen al 3 keer spontaan Android Auto draadloos verbroken wordt, 1 keer al direct niet willen verbinden en 2 keer tijdens het rijden. Android Auto wil daarna ook niet meer opstarten terwijl de telefoon wel verbonden lijkt (bluetooth). Op de telefoon zie je dat deze probeert te verbinden met het Wifi en dat dit mis gaat bij het verkrijgen van een IP-adres.
Als ik dan na de rit in het multimediasysteem kijk zie ik dat Wifi uitgeschakeld is en niet meer ingeschakeld kan worden.
De auto afsluiten en een tijdje later opnieuw proberen en alles werkt weer naar behoren.
Zodra de telefoon bedraad aangesloten wordt gaat Android Auto direct weer werken,.

Normaal zou ik eerder de software van de telefoon of Android Auto de schuld geven, alleen het niet kunnen verkrijgen van een IP-adres en spontaan niet beschikbaar zijn van Wifi in de auto doet mij vermoeden dat de oorzaak eerder in het multimediasysteem zit dan in de telefoon of Android Auto.

Herkent iemand dit probleem?

Edit: door Mod naar hier verplaatst uit het Kodiaq ll topic.

Laatst bewerkt door een moderator:

Slider

Forumguru
Welkom, wellicht eerst jezelf even voorstellen. Je vraagt om hulp en noemt alleen je oude auto.....
"De PHEV" is wel heel globaal.

Edit: Blijkbaar hierheen gesleept door moderator, zou dus gaan om een Kodiaq II.

Laatst bewerkt:
Welkom, wellicht eerst jezelf even voorstellen. Je vraagt om hulp en noemt alleen je oude auto.....
"De PHEV" is wel heel globaal.

Edit: Blijkbaar hierheen gesleept door moderator, zou dus gaan om een Kodiaq II.
Check. Gaat om de Kodiaq II PHEV. Had de vraag bij problemen met de Kodiaq II geplaatst maar is blijkbaar niet de juiste plek. Ik ben nieuw hier dus vergeef mij dit soort onhandigheden. Ik heb geen idee welke modellen hetzelfde multimediasysteem hebben.

EdK

Forumguru
Kijk even welke versie software er op je unit draait.
Kans is groot dat @Rainesh of @Antera een update voor je hebben waarna probleem is verholpen....
En stel je even voor in de " MEET EN GREET " dit word door velen actieve leden hier op prijs gesteld..... :koffie:

Bij systeeminformatie staat
Hardware: H10
Software: 2565
ABT hardware: H41
ABT software: 4043
Navigatiedatabase: 24.10
Radiodatabase: 1.31.48
Media-codec: 3.1.4

Verder de nodige app versies die bijgewerkt zijn op 08.10.2024. Meest relevant lijkt dat App-updates versie 3.7.17

Ik ga eens bij de Meet en Greet kijken.

• Leuk
Waarderingen: EdK

hemi24

Forumguru
Aangezien de Kodiaq alleen met een 10” infotainment of een 13” infotainment met navigatie, was het al duidelijk welk plaatje er zou komen…

Bovenaan Onderaan