maik1
Forumguru
Om de VCDS vragen en weetjes een beetje centraal te houden heb ik dit topic even aangemaakt, ook n.a.v. onderstaande posts over de grootlichtassistent in het "vragen en weetjes" topic.
Weet er iemand of een style business licht assistent heeft waarbij het groot licht automatisch dimt als er een tegenligger opdaagt?
In de handleiding is de werking uitgelegd maar vind het niet zo duidelijk.
Het antwoord is nee. Ze bedoelen dat de auto standaard is voorzien van een automatische lichtschakelaar. dus als je een tunnel inrijdt gaat ie van DRL naar dimlicht. Grootlichtassistent is optioneel.
@Beertje19 , ik had ongeveer dezelfde vraag op pagina 1 van dit topic, maar die sneeuwde onder tussen andere vragen:
Het lijkt erop dat je het niet standaard hebt op de style business omdat je er een camera in je voorruit voor nodig hebt, en die zit er standaard niet in (in welke uitvoering dan ook).
Ondertussen heb ik gezien dat grootlichtassistent in ieder geval wel in te schakelen is met VCDS, en omdat ik wel de optie verkeersbordherkenningoptie had aangekruist heb ik dus gelukkig wel een camera in de voorruit en kan ik de grootlichtassistent gratis laten bijvinken bij een VCDS-mannetje
Evenals Lane Assist trouwens, wat een leuke gadget is, maar ik betwijfel of ik dat vaak ga gebruiken.
@maik1: Inzake de grootlicht assistent en lane assist: aanvinken door VCDS mannetje??
Heb je daar geen andere software voor nodig bij die camera?
Klinkt interessant want ik heb die verkeersbordenherkenning ook gekozen dus ben benieuwd.
Op het forum hier vast namen van "mannetjes"?
Ik las elders op het Forum dat de camera voor verkeersbordherkenning zo en zo aanwezig is, als er AreaView op de auto zit. Dan zou dus simpelweg het activeren van deze optie via VCDS al voldoende moeten zijn?
@smartsys , dat klopt niet. Areaview gebruikt een groothoeklens camera in de neus van de auto, verkeersbordherkenning gebruikt een andere camera die achter de voorruit bij de achteruitkijkspiegel zit. Althans, zo is dat uitgelegd in dit mooie lange VCDS topic voor de S3, ook voor @Toet toet wel interessant denk ik
https://www.skodaforum.nl/forum/i/vcds-mogelijkheden.27872/
Je vind daar onder andere het skodaforumlid Antera, die een bedrijf heeft die dit sort instellingen kan aanpassen in de software van de auto. De S3 zou dezelfde stuurmodule hebben als de kodiaq, dus de opties die daar genoemd worden zouden ook moeten lukken op de kodiaq.
Misschien is het handig om ook in het kodiaq gedeelte hier zo'n topic aan te maken? Ik denk dat er steeds vaker vragen over gaan komen nu de eerste kodiaqs in ontvangst zijn genomen. Ik maak er wel 1 aan.