carfreak24
Forumguru
Is het ook mogelijk om de parkeerrem er automatisch op te zetten bij uitschakelen motor?
Dit gebeurt nu niet op de S3, maar ben ik van andere auto's wel gewend.
Auto is al één keer naar achteren gerold (na uitstappen en afsluiten) omdat ik dat dus vergeet te doen...
Ik kan me vergissen, maar als je een auto hebt die uitgerust is met automatische handrem, en die functie hebt ingeschakeld, dan doet de auto dat ook. Dwz (zo even uit m'n hoofd) als ik namelijk stop voor bv een stoplicht op op een parkeerplaats met draaiende motor (met de functie auto-handrem ingeschakeld, dat is die kleine knop links van de handrem op de middenconsole, achter de schakelpook) dan gaat de handrem erop, en gaat er op het display een groen handremcontrolelampje branden. Als ik weer weg zou rijden gaat deze uit. Maar op het moment dat ik dan de auto uit schakel, dan blijft de handrem erop, en wordt deze dus automatisch ingeschakeld. (let wel, dit schrijf ik even uit mn hoofd op, zal dadelijk even testen in de praktijk) Op het moment dat ik de auto-handrem (Hill Hold) niet ingeschakeld heb moet ik de handrem, indien wenselijk, wel manueel inschakelen.