VCDS mogelijkheden

Brightstar1981

Forumguru
@Giant, ja de kofferbak open en de hele straat is verlicht, als ik dan ook nog mijn beide portieren, met die witte leds, open zet kan de straatverlichting wel uit!!:deuk:

Comfortknipper naar 4 is een goed plan. Die koplampsproeiers kreeg ik van @Antera geadviseerd niet te doen.... zal zaterdag eens vragen hoe en wat.

Jij hebt als optie al Smart light er op genomen toch? Jouw Xenons hebben standaard al de wimpers. Ik heb dat niet dus ik hoop er zaterdag achter te komen of de wimpers te activeren zijn zonder Smart light......:dankje::dankje:en of de achterlichten dan wel of niet mee schakelen maakt me niet uit, ik wil die wimpers heeeeeeel graag aan!! :jaja: :D

Ik heb ook geen Smart light als optie genomen:wavecry:
Dus wel de style benzine.
Ik hoop dat er toch het ene en het ander aan te passen is via vdcs:jaja:
@Antera mij mag je ook eens verwachten;)

coreza01

Forumguru
ik ben een paar weken geleden geweest bij Mark, maar met die knop in de middenconsole kan je de klep niet meer sluiten. Hij vertelde mij dat ze een regel uit het programma gehaald waardoor het niet meer kan.
Dat comfort uitstappen vind ik wel geinig, zal het wel de volgende keer aan laten zetten want er moeten nog een paar andere dingen aangezet worden.

fastpeter

Forumguru
Automatisch klep sluiten gaat wel echter als je fan uit de auto bent houd je de kofferbaksluitknop ingedrukt tot er een piep/waarschuwings toon komt en sluit hij dan automatisch
Electrisch dak open met sleutel gaat wel standaard echter alleen in de kantel stand dus helaas niet zoals alle ruiten helemaal open zolang je de open of andersom sluit functie gebruikt.

Stian

Actief lid
Top lijstje en aanvullingen. Staat ook nog op de planning om afspraak te maken.....
@Tuulster Wat bedoel je met: Afstand sluiten klep met afstandsbediening vergroten (Niet mogelijk)
Klep sluiten met sleutel doe je bewust niet ?

Brebelco

Actief lid
Kan je via VCDS de instellingen aanpassen betreffende de 12V aansluitingen. Ik heb hier al gelezen dat de Skoda stroom blijft voorzien nadat de wagen is afgesloten. Dit is ook zo bij mijn Octavia.

Aangezien ik mijn Coyote constant in laat steken is dit vrij ambetant omdat de functie automatisch afsluiten/opstarten niet werkt omdat hij continu stroom krijgt. Hierdoor moet ik telkens bij het vertrekken de usb kabel in en uittrekken zodat hij opstart. Daarom vraag ik me af of je dat kan aanpassen dat bij de start van de motor er stroom komt op te staan en wanneer je de wagen afzet hij geen stroom meer geeft aan de 12V stekker?

Canon-Eye

Forumguru
Daarom vraag ik me af of je dat kan aanpassen dat bij de start van de motor er stroom komt op te staan en wanneer je de wagen afzet hij geen stroom meer geeft aan de 12V stekker?
Ik zou een extra 12V-aansluiting monteren op een onopvallende plek en deze aansluiten op een zekering die alleen bij contact-aan stroom geeft.
Dan ben je van dit probleem af en je kunt het kabeltje netjes wegwerken. Bovendien blijft je gewone 12V-aansluiting vrij voor incidenteel gebruik.

Tuulster

Forumguru
Vandaag voor het verlagen van mijn Sup III langs geweest bij Mark @Antera
Hij heeft meteen naar mijn lijstje met eventuele VCDS aanpassingen gekeken :thumbsup: Topper!!

Om maar met de belangrijkste te beginnen:
DE WIMPERS ZIJN NIET GELUKT........ :nono::cry:
Mark heeft werkelijk zijn stinkende best gedaan maar ze zijn niet te activeren via het systeem.
Vervolgens hebben we de koplamp unit losgedraaid om te kijken hoe één en ander ik elkaar zit maar deze was er niet uit te halen zonder de hele bumper te demonteren...:tegek: Dat werd wel een heel groot klusje dus die hebben we voor ons uitgeschoven. Eerst maar eens verder op onderzoek :lezen:

Verder stond er op mijn lijstje:
  • Achterlichten aan bij DRL: geregeld!
  • Piep bij afsluiten en openen portieren via claxon: niet gedaan, maakte te veel herrie...
  • Piep bij openen achterklep uitzetten: geregeld!
  • Temperatuur standen stoelverwarming omhoog op alle plaatsen, voor en achter: bleek niet meer te programmeren
  • Warm witte en blauwe led strip omzetten naar rood en led wit: geregeld, tenminste rood wel maar wit is met een paarse gloed dus mijn dochter is ook gelukkig :D
  • Elektrische achterklep sluiten met toets op middenconsole; bleek niet meer te programmeren
  • CH en LH naar maximaal 60 seconden; geregeld!
Mark; topper bedankt!

mark.jpg

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Graag gedaan we gaan er nog verder mee met die wimpers. Mooie foto btw wist niet dat je die gemaakt had

Giant

Forumguru
Vandaag voor het verlagen van mijn Sup III langs geweest bij Mark @Antera
Hij heeft meteen naar mijn lijstje met eventuele VCDS aanpassingen gekeken :thumbsup: Topper!!

Om maar met de belangrijkste te beginnen:
DE WIMPERS ZIJN NIET GELUKT........ :nono::cry:
Mark heeft werkelijk zijn stinkende best gedaan maar ze zijn niet te activeren via het systeem.
Vervolgens hebben we de koplamp unit losgedraaid om te kijken hoe één en ander ik elkaar zit maar deze was er niet uit te halen zonder de hele bumper te demonteren...:tegek: Dat werd wel een heel groot klusje dus die hebben we voor ons uitgeschoven. Eerst maar eens verder op onderzoek :lezen:

Verder stond er op mijn lijstje:
@Tuulster ik adviseer om anders je dealer even te vragen om de wimpers te activeren bij dagrijverlichting aan. Het was bij mijn Style business line (met smart light assist) een fluitje van een cent. De consequentie is wel dat de achterlichten dan ook meteen mee gaan branden, maar ik las al dat je dat toch graag wilde.

Tuulster

Forumguru
@Tuulster ik adviseer om anders je dealer even te vragen om de wimpers te activeren bij dagrijverlichting aan. Het was bij mijn Style business line (met smart light assist) een fluitje van een cent. De consequentie is wel dat de achterlichten dan ook meteen mee gaan branden, maar ik las al dat je dat toch graag wilde.
Thanks for the tip @Giant DE UITDAGING is alleen dat ik de optie Smart light niet standaard op mijn auto heb, maar wel graag de wimpers aan wil hebben. Dat is helaas niet gelukt. :cry:

Giant

Forumguru
Oeps, da's inderdaad een bepaald ander verhaal. Zou super zijn als het jou ook lukt. Het is namelijk inderdaad een hele mooie gadget en komt op mijn zwarte Superb mooi uit de verf.

Dewinteb

Actief lid
Mooi werk zeg!

Jammer van de achterklep; tis wel mogelijk op een ander manier, door bekabeling aan te passen; zie duits forum post 42
(Foto)

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    185,6 KB · Weergaven: 95
Bovenaan Onderaan