VDO DAYTON MS4200RS: EXIT ==> STREAM: WELCOME!!!

Beste mensen, ik heb vorig jaar november mijn nieuwe OII 'gekregen', voorzien van een gratis VDO DAYTON MS4200RS navigatie/radio/cd. Na 4 maanden gereden te hebben met dat apparaat raakte ik toch ontevreden /forum/images/graemlins/722.gif:
1) bediening werkt slecht:
1a) traag: als je op een toets drukt dan duurt het soms een paar seconden voordat het apparaat reageert, je drukt dus nogmaals, waardoor plots de cursor twee plaatsen verspringt /forum/images/graemlins/mad.gif.
1b) Menu's werken niet lekker: als je uit een menu terug wilt dan moet je eerst weer omhoog scrollen, er is geen terugtoets /forum/images/graemlins/frown.gif.
1c) pop-up meldingen verstoren het invullen van bestemming, hierna mag je opnieuw beginnen met invullen /forum/images/graemlins/blush.gif
1d) je kunt van voorkeuze zender 3 bijv. alleen naar zender 7 door te scrollen: de presets hebben geen eigen toets /forum/images/graemlins/shocked.gif
2) radio is niet mooi geintegreerd in dashboard, is gewoon rechthoekig, loopt niet mooi mee met de vorm van het dashboard en /forum/images/graemlins/uitlachen.gif steekt zelfs iets uit.
3) geen parkeersensoren afgebeeld op het display (niet belangrijk, maar wel leuk bij Stream, de afstand tot object achter de auto wordt schematisch weergegeven /forum/images/graemlins/rockon.gif daarnaast wordt ook climate control info weergegeven en de buitentemperatuur en tijd)
4) Indien versnelling in achteruit: volume blijft hard dus je hoort de piepjes niet van de PDC /forum/images/graemlins/biggthumpdown.gif (moet je weer zachter zetten dus) (bij stream gaat volume omlaag naar instelbaar volume)
5) verlichting wijkt af van groene skoda verlichting in dashboard /forum/images/graemlins/smiley29.gif (bij stream is dit wel het geval, en verlichtingsterkte is instelbaar met die van het dashboard)
6) frontje steeds eruit halen en er weer in doen, zeer vervelend werkje. /forum/images/graemlins/icon_smile_dead.gif
7) de VDO DAYTON is over een paar jaar niets meer waard, een achterhaald apparaat. De Stream daarentegen hoort bij de auto en blijft dus meer 'waarde' houden.

De navigatie is echter prima, je komt prima van A naar B inclusief file ontwijking en flitsmeldingen e.d. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif Toch vind ik dat laatste niet opwegen tegen bovenstaande nadelen en daarom heb ik hem laten wisselen voor de Stream radio/cd. (Moest even de dealer, de leasemaatschappij en mijn werkgever bellen /forum/images/graemlins/623.gif en wat papieren regelen /forum/images/graemlins/koffie.gif maar dan heb je ook wat).

Ik heb nu dus geen navigatie meer, maar ik zal het ook niet missen. Ik heb het in die vier maanden maar 2 keer nuttig gebruikt, daarnaast alleen maar om te spelen. Files ontwijken kan ik zelf ook, met huidige verkeersinfo + RDS info. Daarnaast weet het VDO DAYTON apparaat niet waar het op 80km/u wegen vaststaat...

Het geluid van de Stream vind ik erg goed /forum/images/graemlins/worshippy.gif, ik was bang dat het zou tegenvallen (afgaand op berichten in dit forum), maar ik vind dat hij minstens even goed presteert als de VDO DAYTON die toch wat meer vermogen heeft. De bediening is zeer eenvoudig en super relaxed. Ik heb geen handleiding maar alle software/menu's in het apparaat werken heel natuurlijk. Ik ben erg blij met deze wissel!
MENSEN, NEEM DUS ALTIJD EEN GEINTEGREERDE SKODA RADIO!
/forum/images/graemlins/680.gif /forum/images/graemlins/680.gif /forum/images/graemlins/680.gif /forum/images/graemlins/680.gif /forum/images/graemlins/680.gif /forum/images/graemlins/grin.gif

Re: VDO DAYTON MS4200RS: EXIT ==> STREAM: WELCOME

Goed verhaal. Mijn belangrijkste reden om de Stream te nemen was dat het mooier staat in het dashboard. Daarna kwam ik pas achter de "extra" voordelen zoals het dimmen van het geluid bij het achteruit rijden.

Het enige echte nadeel van de Stream blijft toch wel het ontvangst waar een aantal mensen last van hebben.

Ja, maar die ontvangst is niet minder dan bij de VDO Dayton zoals ik het nu ervaren heb... Ik heb er pas 2 dagen mee gereden natuurlijk. Zijn misschien de nieuwe streams beter qua ontvangst? Ik zag ergens een plaatjes van de stream maar mijn stream heeft het logo ergens anders zitten bijv. dus ik dacht misschien is er wel een update geweest oid...

Er is wel het eea veranderd. Moet je even zoeken in de oude draadjes want er zijn inderdaad updates geweest. IK heb toevallig een Stream van de oude generatie zonder een enkele update en alles werkt perfect. Zo zijn er verschillende smaken in omloop.

LenK

Forumguru

Ik heb ook een VDO gehad in mijn O1.
Daarvoor had ik een Seat Toledo met een AIWA
Nu heb ik een O2 met Audience

Op een bepaalde plek die ik elke dag passeer naar mijn werk is er verschil:

De AIWA stoorde nooit
De VDO haperde, geluid viel even weg
De Audience stoort een beetje

VDO of Skoda audio is wat radio ontvangst wat mij betreft ongeveer even goed, maar AIWA is beter.
Wat de bediening betreft staat de Audience veruit bovenaan. Zeer overzichtelijke bediening ook wat betreft instellen.
De VDO ging wel maar de AIWA was heel wat ingewikkelder.
Bedienen behalve de kleine knopjes OK, maar instellen dat lukte echt niet zonder de manual. Soms 3 knopjes tegelijk indrukken voor een bepaalde functie.

Overall: geluid, bediening, radio, mogelijkheden staat de Skoda Audience bij mij op 1.

Reizende

Actief lid

Tsja, kan de meningen niet delen. Heb a 3 jaar zo'n ding en alles werkt perfect. Kon het hele geval incl. wisselaar overnemen van de lease-maatschappij voor € 100. Bij mij zijn de voordelen dus in de prijs te vinden. Ben we zo eerlijk om te zeggen dat als ik een ruim budget had gehad, wel voor een dubbel din apparaat was gegaan..

higgy

Forumguru

@Reinier: ik gun je je mening, laat ik dat vooropstellen.
Ik deel hem echter absoluut niet.
Je vergelijkt appels met peren, en je wat boute advies aan iedereen om maar een Stream te nemen verbaast me nogal.

Ik durf de stelling aan dat de navigatiesystemen van VDO nog gesupport (gesuppord???) worden lang nadat Skoda de Stream al niet meer support.

Als je van fraaie geintegreerde systemen houdt dan is een combinatie van een kenwood dubbeldin-systeem met daaraan een PC5700 van VDO (dat gaat prima samen) zo ongeveer het summum.

Laus

Actief lid

heb de MS4200 RS ook. Is idd even wennen en het zal best voor de toekomst nog veel beter moeten. Maar het werkt voormij voldoende. Al is de traagheid en sommige bugs wel vrij irritant.

Alleen het vermogen van de versterker is met 4x40 watt nogal matig. Als de stream nog minder heeft zou ik echt een booster bij moeten hebben.

ougie

Forumguru

En toch vind ik de positieve meningen over Skoda onderdelen en Skoda in het algemeen leuker om te lezen. Bedankt L en K fan. Positief is beter voor de ontspanning, en buiten de nformatieve dingen is ontspanning ook iets wat ik op dit forum zoek. /forum/images/graemlins/530.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
En toch vind ik de positieve meningen over Skoda onderdelen en Skoda in het algemeen leuker om te lezen. Bedankt L en K fan. Positief is beter voor de ontspanning, en buiten de nformatieve dingen is ontspanning ook iets wat ik op dit forum zoek. /forum/images/graemlins/530.gif

[/ QUOTE ]
Dank voor je knuffels /forum/images/graemlins/aangenaam.gif

higgy

Forumguru

Mee eens Ougie, maar moeten we de mindere zaken dan maar verzwijgen? Schieten we ook niks mee op denk ik.

Al is de traagheid en sommige bugs wel vrij irritant.

[/ QUOTE ]
Ik ben zelfs ééns rechtsaf gestuurd op de N11, direct daarna moest ik omkeren, en toen weer rechtsaf slaan ==&gt; netto: ik had gewoon rechtdoor gemoeten dus... /forum/images/graemlins/confused.gif
Ben blij dat nog iemand het met me eens is! /forum/images/graemlins/473.gif

Alleen het vermogen van de versterker is met 4x40 watt nogal matig. Als de stream nog minder heeft zou ik echt een booster bij moeten hebben.

[/ QUOTE ]
Ja die Stream schijnt slechts 4x20 Watt te hebben ofzo. Maar toch kan het goed blijven klinken totdat het pijn doet aan je oren... Maar ik ben geen echte audiofreak natuurlijk... Het dashboard is nu helemaal af qua looks /forum/images/graemlins/tongue.gif

Spiegeltje

Senior Member

Al is de traagheid en sommige bugs wel vrij irritant.

[/ QUOTE ]
Ik ben zelfs ééns rechtsaf gestuurd op de N11, direct daarna moest ik omkeren, en toen weer rechtsaf slaan ==&gt; netto: ik had gewoon rechtdoor gemoeten dus... /forum/images/graemlins/confused.gif

[/ QUOTE ]

Als je de navigatie CD van eind 2005 gebruikt zou dat best eens kunnen kloppen! Wat die allemaal wel niet voor rare dingen deed daar kan ik bijna een boek over schrijven. Ik heb na 2 weken m'n 2004 CD er weer in gedaan. Ik werd er gek van.
Ondertussen is er dan ook al weer even een nieuwe versie (beschikbaar) die een stuk beter is.

Bovenaan Onderaan