VDODayton MS 2010, wie ?

Ik lees een paar positieve beoordelingen van de MS 2010, op andere sites. Welke Skoda rijder heeft ervaring met de MS 2010 ?
Hij is een stuk goedkoper dan de Tomtom, en met veel europese landen op het kaartje.
Ik kan natuurlijk op het oordeel op die sites afgaan, maar ik houd met toch aan "volg de Skoda rijder"
 

higgy

Forumguru
Frank, goede en actuele vraag!
Ik rij sinds VANDAAG proef met een 2010, om een recensie te schrijven voor www.pocketinfo.nl

Zonder vooruit te lopen op m'n recensie
grin.gif
't apparaatje is dubbel en dwars z'n geld waard. Ik ben kritisch en nogal doorgewinterd navigatiegebruiker (heb al heel lang een MS5000/MR6000 die ook in de Octavia zit en daarnaast een IPaq 1940 met TomTom 5.21) dus kijk wel met een gekleurde bril naar de MS 2010, en heb ook best al wat op- en aanmerkingen. Die op- en aanmerkingen, zo weet ik via VDO, zijn vaker gehoord en worden naar verwachting door hen in de eerstvolgende software-update verwerkt (wrsch. volgende week al)
Voor het geld (plm. euro 269,00) een erg goed, handzaam, snel, duidelijk en compleet systeem. Hij wint het imho prijs/prestatietechnisch van de TomTom 310 en 510.
De 910 is een ander verhaal: die heeft ook heel andere extra's aan boord. Maar is ook dik 400 euro duurder...

Op www.navigatiehelpsite.nl/Forum loopt een drietal interessante draadjes over de 2010.
Ik zal tzt. ook hier m'n bevindingen posten.
 

higgy

Forumguru
Op het moment de Sirf II met die softwaregrap (naam wil me even niet te binnen schieten) waardoor ie erg goed presteert (heb telkens 9 satellieten) en ik denk dat ze geruisloos in de productie over zullen schakelen op Sirf III binnenkort...
 
ik wee dat het een ander apparaat is maar ik heb gisteren een mio c710 gkocht voor mijn vader.

en ik kan aleen zeggen super apparaat zeer goede prijs kwaliteit verhouding

met de volgende features> navigatie heel europa
mp3 speler
fotoviewer
bluetooth handsfree

en dat alles voor 499 eurie

er zit ook een houder bij zodat hij op een fiets geplaatst kan worden

wat mij aangenaam verraste is de snelheid waarmee nieuwe routes berekent worden.
 

higgy

Forumguru
Prima ding, wel andere prijsklasse.
Loopt op I-Go software, en dat Hongaars/Israelische bedrijf is goed bezig!
 
Vanmorgen op de leestafel van de Skoda dealer in Almere: Autovisie nr. 15 met een positief verhaal over de MS 2010: "je kan er niet omheen"
Overigens; TMC moet je wel kritisch bekijken; als er een file staat op de Gaasperdammerweg richting A1 en je navigatie wil je een alternatieve route laten volgen is dat vaak een provinciale weg ( N236) en die doet dus niet mee in het hele TMC gedoe. En je ziet gewoon dat het daar ook stil staat. Dus TMC: zonde van het geld.
Of zie ik dat verkeerd ?
Ik zie die MS 2010 wel steeds meer zitten. s.v.p niet vergelijken met een Tomtom 910 ofzo. Hou de prijs/prestatie verhouding in het oog.
En je moet altijd in de gaten houden waar je ongeveer wilt uitkomen. In Frankrijk heb je zo'n 15 gemeentes die Neufchateau heten; over het hele land verspreid. Dan kan je nog lelijk fout rijden !
 

higgy

Forumguru
De MS2010 is er (nog) niet met TMC. Komt wel.
TMC kan zeer handig zijn, ligt er wel aan wat je ervan verwacht en hoeveel snelweg je rijdt. Ik vind het een uitkomst maar was zonder TMC (op mijn VDO MS5000/MR6000) ook best gelukkig geweest hoor.
 

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: FrankGs</font><hr />

En je moet altijd in de gaten houden waar je ongeveer wilt uitkomen. In Frankrijk heb je zo'n 15 gemeentes die Neufchateau heten; over het hele land verspreid. Dan kan je nog lelijk fout rijden !

[/ QUOTE ]
O ja, in de routeplanner vind je maar 1 Neufchateau.
En als in Frankrijk 2 plaatsen dezelfde naam hebben dat staat er vaak een toevoeging bij. Sur Loire, les bains, etc
En navigeren als een kip zonder kop moet je nooit doen.
Je kent nog wel die reclame: "hier rechts" en dan een tuin in.
 
ik heb nog nooit plezier van mijn tmc gehad bij geen enkel navi toestel

ik heb een pioneer avic klapscherm gehad een clarion klapscherm en nu de fullscreen mfd van skoda.

als er een file staat behoor ik schijnbaar altijd tot de mensen van het eerste uur,en dan heb je er zo weinig aan.

dat zelfde gevoel heb ik ook altijd bij file melding op de radio dan denk ik oke en dat waarin ik nu sta is geen file ?

trouwens de mio heeft ook een flitspaal waarschuwingssysteem voor vaste of gemelde punten werkt perfect,door s'morgens een upload via de computer te maken ,heb je de gemelde mobiele controlepunten er ook opstaan.

dit werkt voor heel europa en is een jaar gratis.

ik weet het hij is een nummer duurder maar geeft daar ook veel voor terug.

ik heb begrepen dat de vdo wat reken snelheid een beetje nalaat op het moment dat je van de route afwijkt en dit een paar maal blijft doen.

hij schijnt dan voor herberekening telkens veel tijd nodig te hebben.

als hij de route dan weer heeft en je veranderd dan om wat voor reden ook weer van route is hij eigenlijk alleen nog maar aan het her berekenen.

misschien is dit in de huidige software wel verholpen maar volgens mij is dat een processor probleem.

de prijs moet toch uit de lengte of uit de breedte komen.

wat ik met mijn vader heb gedaan is,ik ben met hem naar een halfordssuperstore gegaan waar een behoorlijke collectie navis aanwezig was.

en heb tegen hem gezegd zo en begin nu maar je thuis adres in te geven.

mijn vader zei alleen ik weet toch niet hoe dat moet !

hij is 70....

en ik heb hem geantwoord dat dat in mijn ogen ook de belangrijkste eigenschap moet zijn van een navi,hij moet makkelijk bedienbaar zijn .

daarna is natuurlijk prijs kwaliteit heel belangrijk.

maar een systeem wat scherp geprijsd is of een met veel opties waar een bijbel voor nodig hebt om hem te bedienen...

daar heb je op lange termijn geen plezier van

maar dat is mijn mening.
 
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
En navigeren als een kip zonder kop moet je nooit doen.


[/ QUOTE ]
Helemaal mee eens !
herinner je je dat TV programma "Vacantie man" van Frits Bom ? Mensen in Benidorm moesten op de kaart aanwijzen waar ze dachten te zijn. De wijsvinger kwam ergens ten oosten van Moskou terecht.
In de 50tiger jaren (vroegah) had de ANWB een routeplanner-service: je kreeg een soort blocnote met routebeschrijving. Rijden en omslaan. Terugreis: andersom gebruiken. Het werkte wel.( Nog geen autoroute in Frankrijk). Ze hebben dat nog eens geprobeerd met printouts van de Internet routeplanners voordat de Tomtoms etc. kwamen. Dat ging erg fout vanwege de Neufchateau-verwarring.
Overigens gebruik ik de navigatie om bijvoorbeeld de Parking Victor Hugo in Toulouse te vinden. (3 jaar MS 4200).
"ga nu linksaf" jammer daar is nu een markt."Ga nu rechtsaf" afgesloten wegens aanleg metro. 5 minuten later (niet vanwege herberekenen, maar vanwege omrijden): "de bestemming is bereikt"
Daar kan je trouwens erg lekker lunchen: 3 gangen inclusief wijn 12 euro de man; espresso toe 1 euro extra.
Moraal van het verhaal: ik heb altijd een overzichtskaart bij me, plus een gedetailleerde atlas. Maar de steden in graag met een navigatiesysteem.
 
Weer ff terug naar de MS 2010, een vraag: wat zijn de abonnementskosten en/of kosten van een update ??

Hij kan nu lekker goedkoop zijn maar na 2 jaar wel duurder dan een TT.
 
Bovenaan Onderaan