Veel omgevingsgeluid met de carkit

Rooie

Actief lid
Ik krijg veel klachten, dat ik via de telefoon bijna niet te verstaan ben door alle omgevingsgeluiden. Met regen of hagel ben ik helemaal niet te verstaan.
Komt dit door de mobiel die is gekoppeld of zit er ergens een microfoon. Is er nog iets in te stellen in Columbus?

serum

Forumguru
Nee, er is niets in te stellen. Wat voor telefoon heb je? ik heb een nexus 4 en krijg dezelfde klachten. Bij alle recent gereden VAG auto's met geintegreerde navi. (Passat, jetta en nu deze met columbus uitgevoerde O3)
Kennis heeft een Samsung galaxy s2 en het klinkt alsof hij in een geluidsdode ruimte zit als je hem aan de telefoon hebt. (perfect geluid)

Ik heb een iphone 5 en die doet hetzelfde, deze week heeft de auto 3 dagen bij de dealer gestaan met een lijst aan klachten waaronder de verstaanbaarheid. Was niets aan te doen zeiden ze, ik moet er maar mee leren leven kennelijk.

Noord26

Forumguru
Hier geen problemen met een S2, S4 en een Motorola G. Mensen hebben vaak geen eens direct door dat ik in de auto zit als ze bellen.

veld94

Lid
Ik heb een Peiker ME151 zwanehals microfoon geinstalleerd van €50,--en vanaf dat moment heb ik geen klachten meer gehad.

Badnews

Senior Member
iPhone 5s, klink over het algemeen goed, behalve als ontvangst onder de 2 streepjes komt.
Maar dat is logisch :)

Maar je hoort het wel, maar totaal niet storend

Altos

Banned
Bij onze O3 ook geen enkel probleem (iphone 5 en 5s) mooi helder geluid, bijrijder ook goed te verstaan.

Rooie

Actief lid
Het maakt dus uit wat voor toestel je hebt, zijn er instellingen die je op je telefoon kan wijzigen.

Michelv.

Forumguru
Ik weet dat je bij de O2 met VCDS wat wijzigingen kan doen in de telefoonmodule, misschien ook met de O3?

O3-Rider

Senior Member
Inmiddels een Samsung S4 mini en ook daarbij al te horen gekregen dat men soms niet eens door heeft dat ik in de auto zit. Blijkbaar is het toestel afhankelijk. Maar knap waardeloos als je slecht te verstaan bent.

Altos

Banned
Daar kan de bluetooth carkit in de auto dus niks aan doen lijkt me, de verschillende toestellen gebruiken blijkbaar andere kwaliteit BT module's of iets dergelijks. Misschien bij samsung neerleggen?

Bovenaan Onderaan