Veel problemen met O2....

Blijkbaar heb ik veel pech met mijn O2 omdat het één van de eerste is. Ik heb al zo veel dingen gehad die niet in orde waren dat ik de tel kwijt ben. Het zijn allemaal geen ernstige dingen maar gewoon irritante kleine dingetjes waar je je aan stoort. Even een jaar O2 samenvatten:

- cruisecontrol hendel kapot (sinds een week alweer!)
- remschijven krom (sinds een maand zijn ze alweer krom!)
- vocht in xenon koplamp
- tikkend geluid onder dashboard, bekend probleem
- afbladderend chroom van de pookknop
- krakende stuurinrichting
- radio defect (inmiddels weer niet in orde maar ik geef het op)
- maxidot uitgevallen
- coming/leaving home werkt soms niet goed (lichten blijven niet aan of gaan niet aan terwijl de schakelaar op "altijd aan" staat)
- comfortsluiting ramen valt vaak halverwege het sluiten van de ramen uit
- krakende voor en achterveren
- lak op het dak laat wel heel erg snel los. Als ik vogelpoep niet bijna meteen verwijder zit er daarna letterlijk een gat in de lak. Dat heb ik echt nog nooit gehad met een auto.
- af en toe schokkende motor in stationaire loop
- speaker bijrijdersportier defect
- krakend geluid bij sluiten kofferklep
- afdekking kofferruimte laat soms los en dan schiet hij terug richting achterbank

Ik zal vast nog van alles zijn vergeten... het is een prima auto om mee te rijden en om te zien maar van deze lijst word ik een beetje moedeloos. Ik sta dan wel niet stil naast de weg maar het gaat je op den duur wel tegen staan.

Als ik zo'n lijst als dit zou zijn dan zou ik me afvragen wat voor een idioot erin rijdt, maar ik ben echt zuinig op mijn auto's. Hiervoor heb ik al heel wat auto's gehad en zaken als kromme remschijven enz. zijn helemaal nieuw voor mij. Als ik dan alle positieve MyReviews lees op Autoweek dan vraag ik me af of ik de enige ben die al deze problemen heeft.

Trol

Lid
Ze zeggen dat er in het begin van een model redelijk wat "kinderziekten" inzitten. En ik denk dat je pech hebt. Jammer is wel dat jij net dat model hebt en het moe(s)t houden. Al moeten ze 100% vervangen..

VEEJAY

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Toink</font><hr />

- vocht in xenon koplamp
- tikkend geluid onder dashboard, bekend probleem
- krakende voorveren

[/ QUOTE ]

De mijne is van April 2005

Remco28

Actief lid
Betreffende de remschijven,ook ik heb last gehad van 2x krom trekkende remschijven en de 3e zit er ook aan te komen.
Nog nooit gehad bij eerdere auto's,pon blijft ontkennen en zeggen dat ik de enige ben met deze klacht,echter heb ik een lange email gestuurd waarin ik mijn beklag doe en ik mocht ineens mijn facturen,kopie kentekenbewijs etc. opsturen.
De zaak wordt dus alsnog in behandeling genomen betreffende mijn remschijven.
De eerste rekening dateert van sedert mei 2005.
U moet ook pon aanschrijven,want hoe meer mensen klagen hoe meer je gehoord wordt.

Remco28

Actief lid
Oja,dat uw lak loslaat is toch gewoon lakgarantie?of geven ze een smoes waardoor het niet onder valt?

Krakende veren, heb ik ook. en de mijne is nog maar 3 mnd oud.
shocked.gif

Volgens pon zijn ze hard aan een oplossing aan het werken.
en ik heb al gehoord dat ze hier en daar de 4 draagarmen vervangen maar of dat de definitieve oplossing is weet ik niet.

Vervelend ja!
Ik herken alleen de krakende vering vooral achter. Mijn vorige auto (Seat) had hier ook al last van, dus komt meer voor in het VAG concern. Oja, en dat kraken van de stuurinrichting vooral in de zomer. Nu hoor ik het bijna niet meer. Maar ik stoor me er niet zo meer aan. Als muziek aan staat hoor je het niet. En als ik zo die andere problemen zie... Succes, maar ik zou er echt op staan dat een aantal van die problemen definitief worden opgelost!

De krakende vering is effectief iets dat veel voorkomt binnen het VAG concern, mijn Audi A4 en Audi A2 vertoonden net hetzelfde syndroom, eerlijk is eerlijk, ik heb er me eigenlijk nooit 1 lor van aangetrokken.

Niet alleen VAG heeft met het krakende veer syndroom te maken, o.a. PSA ook... Komt hier meer voor omdat wij gezegend zijn in dit land met mooie drempels... En inmiddels vliegen we daar met z'n allen overheen alsof ze er niet liggen...

RSTDI

Actief lid
Is waarschijnlijk gewoon pech hebben hoe lullig het ook klinkt.
De Touramp die ik voor het O2 tijdperk had was nog slechter als jou O2.
Met mijn vorige O2 totaal geen problemen gehad alleen de
beurtjes en voor de rest alleen gereden.
14 maanden 78.000km
cool.gif

Mijn auto is lease dus de kosten maken me verder niet uit. De tijd die het kost om telkens dingen te laten onderzoeken en fixen irriteert me wel.

Lakgarantie is ook allemaal leuk en aardig maar het enige wat je daarop hoort is dat het er dan wel 3 maanden op gezeten zal hebben. Maw: kluitje/riet.

blacktdi

Actief lid
De krakende voorwielophanging en de waardeloze regensensor. Voor de rest echt een prima auto. Iets meer dan een jaar oud en 66000km gereden. Denk echt dat je een maandagmorgen auto hebt.

Je bent echt niet de enige, zie consumentengids en de diverse draadjes maar eens. Mijn problemen:

- Remschijven meerdere keren vervangen, inmiddels weer krom.
- Banden gecupt door kromme schijven, rondom vervangen.
- Wieldraagarmen vervangen, inmiddels kraak weer terug.
- Cruise Control handle vervangen.
- Temp. sensor verangen.
- Tikkende airco, hoort zo volgens de dealer.
- Dashboard klepje chroom laat los, is vervangen.
- Extreem hoog olieverbruik, is na 40000 km over gegaan.

Verder een fijne auto maar wel de laatste nieuwe O2, dan maar liever een 2e hands Volvo na de kinderziekte periode. De service is daar gewoon beter. Pon kent dat woord nog niet eens.

SmurfForLife

Actief lid
Zo is er op iedere auto / merk wel e.e.a aan te merken. En het komt helaas (te vaak) voor dat een dealer en/of importeur niet de service geeft die je van deze mag en kan verwachten.

Hier kan je als eigenaar van je heilige koe niets aan doen.

Remco28

Actief lid
Terecht skodahobby,ik durf hierna ook geen nieuwe octavia meer te kopen,de kosten van remschijven rijzen de pan uit.
Garantie heeft hij niet meer,dus mijn remschijven laat ik wel ergens anders vervangen.
Waardeloze service van pon,mijn skodadealer is echter wel meegaand.
Helaas is dat niet niet genoeg.
Ik ga voor een mooie c30 2.4i later dit jaar.

JettaFreak

Actief lid
c30: te korte neus, en profil ziet hij er niet echt geweldig uit, wel mooie achterruit. Achterlichten zijn een beetje vrouwelijk, net als de koplamp met die dikke zwarte 'mascara'-randen. Stuk minder geraffineerd vormgegeven dan de Octavia. Maar ik kan me best voorstellen dat je na zo veel gedoe geen pon-auto meer wil hoor.

Groet,

JettaFreak

Remco28

Actief lid
Gelukkig heeft iedereen een andere smaak,anders rijden we allemaal in dezelfde auto's.
Ik vind hem juist opvallender als mijn octavia.
Mijn octavia vind ik nog steeds mooi,maar de vormen zijn gewoon hetzelfde(vind ik)als de meeste andere auto's.
De c30 vind ik juist een opvallende verschijning.

Ik geloof dat sommigen de forums van andere auto's moeten lezen, vooral van de Peu 307....
Daar ook: draagarmen, schijven, vliegwielen, torderen carrosserie, deuren, electronica, enz.
Kortom: de Octavia is zo slecht nog niet!

Bovenaan Onderaan