Veel rij geluid met 18" Luxon velgen

Tinto

Forumguru
Hallo, sinds drie weken ben ik de gelukkige lease rijder van een Superb combi. Voordat ik deze auto heb besteld heb ik een proef rit gemaakt in een combi met 17" velgen. Ik vond de combi toen erg stil. Ik vond ik de 18" Luxon velgen erg mooi. Dus die heb als accesoire op combi laten zetten. Nu rijd ik drie weken in de auto en vindt dat er een hoop meer geluid van de banden komt. Heeft iemand hier ook ervaring mee?

Joske

Forumguru
Welk merk en type banden ligt er op? Continental?

oh en zou jij zo vriendelijk willen zijn je voor te stellen in de meet- en greet hier? :) alvast bedankt! :thumbsup:

Tinto

Forumguru
Beste Joske, mijn excuses dat ik me niet heb voorgesteld in de meet and greet. Zal het zo gelijk doen. Het zijn inderdaad continental banden

Joske

Forumguru
Continental is nu eenmaal niet beroemd om hun beste eigenschappen qua cuppen en afrolgeluiden..... ;)

excuses zijn zeker en vast niet nodig hoor :)

Antera

Donateur
de banden zijn het probleem zeker niet de velgen. Aangezien ze nu eenmaal contracten hebben met conti krijg je deze en het zijn niet de meest geluidvriendelijke banden. Wil je er beter op worden zal je zelf moeten overstappen naar een ander bandenmerk zoals Michelin die eht erg goed doen

Tinto

Forumguru
Ik dacht ook al dat het aan de low profile continentaal banden lag. Mag ik hierover mijn beklacht doen bij de dealer als lease rijder?

Zou je in je reactie de link naar de meet and greet willen vermelden?

Ben blont, kan hem niet vinden

ertromp

Forumguru
Zo snel mogelijk dat rubber van die Continental banden afpoetsen @Tinto
Heb zelf ook 18" Luxon maar met Michelin en herken je klacht niet

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Als het een leaseauto is moet je ze maar heel snel opgummen en veel klagen over de afrol geluiden. Je zou er waarschijnlijk wel aan gaan ware het niet dat die krengen steeds meer herrie gaan maken naarmate ze slijten.....
Michelin PS3 of PSS daar ga je blij van worden, meer grip en minder geluid!

Cordoba

Forumguru
Je kan natuurlijk pech hebben en ze lek/kapot rijden, dan ben je er sneller vanaf, maar misschien is het ook mogelijk om de Conti's in te ruilen.

Tinto

Forumguru
@Corné de Kluijver velgrand beschermers zouden een goed idee zijn in mijn geval. Had na 150 km al een paar dikke krassen in me linker voor velg nadat hij van de stoep af gleed in de straat.

Bovenaan Onderaan