Zijn te bestellen bij Colorshop Creations in Venlo, vragen naar Sezer Bakay.
Sander
daar is mijn Vento ook onderhanden geweest (en nu mijn Skoda, maandag staat hij er weer :grin
, ik had eerst een veerpootbrug boven tussen de veerpoten wat ervoor zorgde dat auto bij uitwijken niet meer zo met zijn kont ging hangen.
daarna heb ik onder ook nog een veerpootbrug (extra stabilisatiestang) laten plaatsen, deze maakte het geheel nog iets stijver, echter bracht deze lang niet zoveel als veerpootbrug die bovenin geplaatst was.
Als je wielen door je vloer komen moet je denk ik eens naar de rest van je auto kijken. Deze onderdelen worden normaal gesproken ook niet op boodschappen autotjes geplaatst, maar op auto's met een compleet aangepast onderstel. Deze hebben compleet andere veerpoten en veren die hele andere krachten aan kunnen. Vaak worden deze vertaald in de setup; schroefset, powerflex rubbers op het onderstel of polyurethaan, stabilisator stangen. Dit geeft je een stevig kart gevoel in de auto. Wil je nog extremer dan moet je richting een kooi gaan.
Nadeel van deze ingrepen is dat je eigenlijk een circuit auto creert, waarmee je niet over drempels wilt (laag, door plaatsing stabistang onder kun je onmogelijk over "schildpadrug drempels).
om een idee te geven van een auto vooraf met de standaard af fabriek opzet en een compleet aangepast onderstel met stabistangen etc,
mijn vorige auto de VW Vento
Op de snelweg en Nwegen is het wel 1 feest. Dus je doet het helemaal, of je doet het niet. Anders creer je je eigen gevaar. Een auto is standaard berekend en samengesteld om bepaalde krachten te verwerken, en als je hieraan gaat rommelen dan moet je all the way gaan, dus je kiest dan voor een compleet andere setup. Zomaar iets van dit of van dat plaatsen kan gevaarlijk zijn. GA DUS ABSOLUUT NIET ZOMAAR EEN IJZERTJE BUIGEN EN ONDER JE AUTO PLAATSEN!!! Indien het materiaal niet sterk genoeg is en het komt los dan wordt het een levensgevaarlijk projectiel!
Bovenstaande info heb ik uit eigen ervaringen en van mede tuners die er ookal een aantal jaartjes ervaring mee hebben.