Velgen 16" of 17"

CombimpiSB

Nieuw lid
Velgen 16\" of 17\"

Bijna besteld, ben er nog niet helemaal uit wat betreft de velgen. Wordt een combi sahara beige (goudkleurig) en zit nog een beetje met wat de leukste optie is, advies?

Re: Velgen 16\" of 17\"

check de zoekfunctie even op die woorden (en ook op 'sportonderstel') : deze vraag is al héél vaak gesteld.
Maar van de antwoorden wordt je geen steek wijzer, want de een is vóór en de ander is tegen....
/forum/images/graemlins/smiley29.gif

Smaken verschillen, maar als je ook een trekhaak laat monteren en je wilt ook 17" met (verlaagt)sportonderstel hebben dien je bij elke uitrit die een beetje hoger is, rekening mee te houden dat je de grond raakt.

Is voor mij de reden geweest om er niet voor te kiezen, hoewel ik 17" wel heel mooi vindt.

Matra_Murena

Actief lid

Ach, zo veel lager is het sportonderstel niet hoor. Valt allemaal heel erg mee, en als je al iets achter je wagen hebt hangen, hoe veel uitritten kom je dan helemaal tegen?? Op snelwegen of gewone wegen heb je helemaal geen probleem ermee. Ik zou altijd voor de 17"met sportonderstel gaan, ziet er gewoon vele malen beter uit! Wat mij betreft zou hij nog wel wat lager mogen komen zelfs!

Zo zou ik weer nevernooit voor 17" gaan. Die platte banden stuiteren mij te veel. Ik zit erg veel (en lang) op de snelweg, en ik hecht aan comfort.

Zoals er eerder al stond: genoeg voor- en tegenstanders met allemaal hun eigen beredenering.

Wiseguy

Actief lid

Ik zit ook erg veel en lang op de snelweg.... hecht ook veel aan comfort, maar heb wel degelijk 17" + sportonderstel er onder zitten... ze stuiteren echt niet zoveel als een VW of Audi, want daar is het nog veel strakker afgesteld.

Hiervoor heb ik een Renault Laguna gehad en als je het onderstel daarvan vergelijkt met de 17" en sportonderstel van mijn O2 Combi, dan is het inderdaad wel een verschil.

Ik rijd mijn O2 nu vanaf 7 september 2005 en ben inmiddels gewend aan het onderstel.... en ik vind het heerlijk en comfortabel. Zeker als je wat steviger doorrijdt (ja, zelfs in NL) is het een genot om niet steeds door de schokbrekers heen te veren in een bocht.

Mijn advies: ga met allebei een goede proefrit maken en pak daarin ook wegen met kinderkopjes, klinkers en veel bochten mee.... het liefst kort achter elkaar beide testritten plannen en als het kan zelfs gewoon op dezelfde dag.

Succes met je keuze!

CombimpiSB

Nieuw lid

Oké allemaal bedankt voor de info, ga toch nog maar een keer rijden met de 17" uitvoering.

Henny

Actief lid

Inderdaad zelf rijden met beide uitvoeringen, wat de een super vindt, vindt de ander veel te hard. Bij de 17" kunnen overigens geen sneeuwkettingen gemonteerd worden.
Mijn garage adviseerde omdat ik ook twijfelde, maar wel leiver de 16"Vega wilde hebben: gewone onderstel met 16" en als je dat te slap vindt, verlagen achteraf, kost € 399,- oid en dan is het 3 cm lager. Je hebt dan de velgen die je wilt. ... Of je moet natuurlijk die 17" Pegasus willen hebben ... Heb de auto nu ruim 5 weken, maar is straffer dan de O1 en nu ie ingereden is ga ik pas verder proberen. Terug zetten schijnt moeilijk te gaan. (waarom is me onduidelijk)

Tallguy

Forumguru

PON in Leusden heeft een O2 staan. 2liter TDI met sportonderstel incl de Pegasus velgen. Ik heb een paar keer de 16" proefgereden en daarna die van PON, maar optisch vind ik de 17"veel mooier staan op een zilverkleurige auto (die ik heb besteld). Smaken verschillen dus je kan alleen maar kiezen door het zelf te ervaren.

Bovenaan Onderaan