Velgen Audi a1

Even voorstellen, ben sinds vandaag lid, recentelijk een fabia 1.0 gekocht. Leuke auto maar de velgen….Kan een set prachtige Audi velgen kopen , vraagje passen deze onder de Faab, en de emblemen natuurlijk ook niet onbelangrijk.
Alvast bedankt,
Groetjes Theo
Ps betreft een combi bj 2020.

Tees

Donateur
Volgens steekmaat.nl (niet altijd 100% correct!) heeft de Audi A1 ook 5x100 en 57.1 naafdiameter. Maar de ET waarde zou wel eens kunnen afwijken van die van een Fabia, dus check even wat je er nu op hebt en wat de nieuwe velgen zijn. Meestal zeggen ze dat 5 mm afwijking in de ET acceptabel is.

1983jeroen

Forumguru
Ik heb net Audi velgen onder Octavia gezet.
De naafkapjes van de Skoda velgen passen niet.
Ga er maar vanuit dat je daarvoor dus nieuwe moet kopen

Volgens steekmaat.nl (niet altijd 100% correct!) heeft de Audi A1 ook 5x100 en 57.1 naafdiameter. Maar de ET waarde zou wel eens kunnen afwijken van die van een Fabia, dus check even wat je er nu op hebt en wat de nieuwe velgen zijn. Meestal zeggen ze dat 5 mm afwijking in de ET acceptabel is.

Volgens verkoper is de Audi a1/ Fabia 3 op het zelfde platform gebouwd. Hij is er van overtuigd dat het moet passen.

Laatst bewerkt:

1983jeroen

Forumguru
Toch moet je altijd zelf even checken of de ET waarde en steekmaat kloppen.
Daarnaast natuurlijk ook of de maat van de banden zelf wel overeenkomt om geen grote afwijkingen op de snelheidsmeter te krijgen.

Welke gegevens deelt de verkoper?

Velgen zijn standaard 15 inch, nagelnieuw met vredestein 185 breed . Dot code 4 de maand van dit jaar. Ga er van uit dat de auto dit jaar is geleverd. Gelijk heb je natuurlijk wel, eerst passen dan kopen. Koop is al gedaan, komend weekend monteren hopelijk gaat dat goed.

1983jeroen

Forumguru
Alleen de breedte van de band is niet genoeg.
Ook de hoogte moet overeenkomen.

Je hebt ze al gekocht dus zonder alles goed te checken?

De velgen zijn vandaag door een kennis afgeleverd, de maat van de band is 185/65r15. Ik ga de velgen komend weekend monteren , kan ze weer terug brengen als het fout gaat. De verkoper is er van overtuigd dat ze passen. Hou jullie op de hoogte, bedankt voor het meedenken.

hemi24

Forumguru
Dot code 4 de maand van dit jaar.
Er staat geen maand in de DOT code; tenzij een jaar bij jou 52 maanden kent…

Jozz81

Lid
In het verleden heb ik een Fabia hatchback gehad. Originele velgen van een Audi A1 passen waarschijnlijk wel. Ik weet niet om welke het precies gaat.

Hier staan een aantal foto's. Ik heb hem ook nog laten verlagen

Ondertussen is deze auto verkocht en rij ik in een andere auto.

mooie Fabia, velgen zijn een top match. Lees ik dat de Skoda 130 pk onder de kap heeft? Blijft dat heel?
De velgen voor mijn auto zijn standaard 15inch, die van jou 17inch denk ik. Vult wel de spatborden, staat mooi.
Succes met de Audi…

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
@Theo faab3 de afmetingen van de velg staan altijd aan de binnenkant van de velg, meestal op een van de spaken. Is een getal gevolgd door een J en de inchmaat. De ET waarde staat daar meestal ook in de buurt.

Et 37 staat aan de binnenzijde

Zie hier de binnenzijde

Bijlagen

• IMG_0046.jpeg
    IMG_0046.jpeg
    1,5 MB · Weergaven: 15
  • IMG_0047.jpeg
    IMG_0047.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 20

Pindasaus

Forumguru
Dat is prima. De ET bij mijn F3 is 38 mm, dat scheelt maar 1 mm. Bandenmaat 185/60R15. Bij jouw wielen is dus alleen de bandhoogte een maat groter.

Bovenaan Onderaan