Velgen / bout vraag van een newbie

Hallo allemaal, sinds twee weken ben ik de gelukkige eigenaar van een Octavia 1,
1.6 i Elegance uit 2002. (blauw/grijs)

Ik heb al aardig wat goede info van deze website, hulde daarvoor!
Nu heb ik al eea met de zoekopdracht bekeken, maar twijfel nog een beetje en vind het te riskant om domweg door te rijden...

Heb net 4 aluminium velgen gekocht welke onder een Octavia 1 hebben gezeten,
in het midden zit het Skoda-logo.

Nu gaf de verkoper aan dat ik gewoon de standaard wielbouten kan gebruiken die ik onder m`n standaardvelgen ook had.

Klopt dit?

Ik heb dus (originele) wielbouten losgehaald, de "originele" Skoda (5-spaaks) velgen gemonteerd en dezelfde bouten weer gebruikt.

Heb ze net gemonteerd, ze zitten als gegoten.

Alvast bedankt vh antwoord!

cvegreen

Forumguru
JoskePx , welkom hier op het forum . We zijn blij dat wij met ons allen u al verder op weg hebben kunnen helpen met al u vragen . Maar zou je je ook eens willen voorstellen in meet&greet ? Dat is voor ons allen ook leuker , op die manier weten we met wie we te maken hebben.
ps.: een fotootje is ook altijd leuk bij zo'n soort postings .

Ronnie

Forumguru
De vraag is misschien een beetje onduidelijk, (althans ik snap er niets van, eerst zoek je wielbouten en 3 regels verder schrijf je dat alles perfect past)
Wat zoek je precies? Zoek je de soort wielbouten voor originele Skodavelgen?

cvegreen

Forumguru
JoskePx , er zijn een paar soorten bouten . Daar bedoel ik dan echt de kop mee . Platte kop , conische kop en een bolle kop (dat zijn dus die vlakken die tegen de velg drukken.)
Dat moet al identiek zijn , anders kan je de velg stuk helpen. Dan heb je ook nog de lengte , als je van stalen velgen naar LM velgen gaat zullen de bouten van je stalen velgen hoogstwaarschijnlijk te kort zijn en moet je dus langere bouten hebben . Maar gezien je blijkbaar van LM naar LM gaat zal dat waarschijnlijk geen probleem opleveren .

Gieliovd

Forumguru
Ik heb begrepen dat Skoda wielbouten op zowel staal als LM passen.

Let erg op met andere ja, want ze willen flink vreten als het niet goed gaat!

Vergelijk je pasvlak van je bout en velggat en je weet het.

Zoals Chris heel goed schrijft heb je vele typen koppen.

Hallo, dank vd antwoorden....

Voor de duidelijkhied:

Ik heb aluminium velgen gekocht (standaard Skoda) Foto-6UQNK6EJ.jpg .
Deze alu velgen heb ik vastgezet met de wielbouten welke ik hiervoor al gebruikte onder m`n stalen velgen.

Ben dus niet op zoek , maar wil weten of ik ze zo kan houden.
Tijdens het aandraaien heb ik niets gemerkt, ze trokken de alu velg gewoon strak.
Heb in de snelligheid niet gelet op konisch of een andere maat.
Dacht nl dat skoda één soort bout gebruikt

Als ze te kort zouden zijn zou ik dat toch gemerkt moeten hebben? Of niet?

Bijlagen

• 23012011(001).jpg
    23012011(001).jpg
    40,6 KB · Weergaven: 20

TurboBooster

Forumguru
Indien de aluminium velg een orgineel skoda velg is zijn de wielbouten gelijk aan die van stalen skoda velgen.

TB.

Heb eea wat nader uitgezocht....

De velgen zijn originele Skoda velgen; type: Triton Elegance.
Velg-gegevens; 6Jx15 ET38

Lang verhaal kort;

De velgen zijn hetzelfde als de stalen velgen, dus de bouten moeten gewoon passen inderdaad.

Thanx!

Bovenaan Onderaan