Velgen fabia 1 met fabia 2 uitwisselen

Ik heb even een vraag,

zijn de steek en et maten van de fabia 1 en 2 gelijk? ik vindt hier op internet dat het zou moeten passen, maar ik dacht dat ik ergens gelezen had dat dit niet zou passen.

Weten jullie hier antwoord op?

:bye:

turboturbo

Forumguru
In het download centrum staat een .doc met toegestane band/ velg maten voor de Fabia 1. Dan weet je die iig vast!

volgens mij staat hij daar dus alleen van de Fabia 2,

Ik heb dus winterbanden met lichtmetalen velgen gevonden voor een leuk prijsje, banden + velgen zijn zelfde maten.. ik wil namelijk mijn zomerbanden om de lichtmetalen leggen, en de winterbanden die ik dan koop om mijn huidige stalen velgen.

Echter moet ik dus weten of de steek en de Et waardes gelijk zijn.

van_der_P

Senior Member
Dat past mijn winterbanden liggen op F1 velgen en die gebruik ik op de F2. De F1 velgen zijn 14" en op de F2 liggen origineel 15" en dat past loopt nergens aan. Ook de velgen van een O1 passen.

Erik_NL

Forumguru
dus enkel nog even checken of de ET waarde binnen de tolerantie valt, dan weet je het helemaal zeker

top! bedankt in iedergeval, banden +velgen zijn alle 2 exact zelfde maten, alleen zijn de velgen die van de f2 komen dus licht metalen:)

bangnl

Nieuw lid
Ja is mogelijk. Ik heb zelf ook F2 band + velg onder mijn F1 zitten (kon ze voor een mooi prijsje krijgen)

van_der_P

Senior Member
top! bedankt in iedergeval, banden +velgen zijn alle 2 exact zelfde maten, alleen zijn de velgen die van de f2 komen dus licht metalen:)
De velgen van een F1 zijn over het algemeen 14" en de velgen van een F2 zijn 15". Dat heeft niets met het matriaal waarvan deze gemaakt zijn te maken. Zijn alle twee van staal.
Voor de duidelijkheid een band van een F1 velg past niet op een F2 velg.

klopt, maar dit waren toevallig lichtmetalen die onder een f2 hebben gezeten, van 14 inch... alleen denk ik dat de koop niet door gaat, ik zou komende vrijdag er heen gaan, maar de verkoper laat niks meer van zich horen....

Bovenaan Onderaan