Velgen octavia 1.6 combi greenline

jzijsling

Nieuw lid
Volgende week zal mijn nieuwe lease-auto, de Skoda Octavia 1.6 combi greenline black mica, besteld gaan worden.
Voor het eerst een Skoda en ik ben tot op heden behoorlijk enthousiast.
Ik heb gekozen voor 16" inch metalen velgen. Het soort velgen mag ik nog gaan uitzoeken. Eigenlijk maakt het me niet zo heel veel uit, ik heb geen specifieke voorkeur.
Dus daarom bij deze, wat vinden jullie, lezers van dit forum, nou de mooiste velgen voor mijn auto?

Mooie auto!

16" ... als ik in de O2 brochure kijk, dan zie ik drie 16" modellen.
De mooiste vind ik de Draconis velgen, echter zijn deze exclusief voor de 4x4 uitvoeringen. Daarna de Crateris, die heb ik zelf ook gekozen.

Mooiste Skodavelgen zijn wat mij betreft de Pegasus velgen, deze zijn echter 17"

Succes met de keuze.

van inkel

Forumguru
Hoi allereerst welkom op dit forum, moet je sjoppen bij de dealer.
Dan is je keuze bepert tot de Crateris of de Lyra. De Draconis zijn excl. voor de 4x4.

hemi24

Forumguru
Als het 16" zou moeten zijn, zou ik voor de Draconis gaan. En die zijn gewoon achteraf bestelbaar lijkt mij, net als bijvoorbeeld de 17" Pallas...

LJR

Nieuw lid
Volgende week zal mijn nieuwe lease-auto, de Skoda Octavia 1.6 combi greenline black mica, besteld gaan worden.
Voor het eerst een Skoda en ik ben tot op heden behoorlijk enthousiast.
Ik heb gekozen voor 16" inch metalen velgen. Het soort velgen mag ik nog gaan uitzoeken. Eigenlijk maakt het me niet zo heel veel uit, ik heb geen specifieke voorkeur.
Dus daarom bij deze, wat vinden jullie, lezers van dit forum, nou de mooiste velgen voor mijn auto?

Kijk eens op skodawielengids.nl
veel keus en goedkoper omdat de oude retour worden
genomen.
Ik heb zelf de rial como5 zo besteld.
1e week Jan komt ie. Afwachten dus.

Succes

Skodawielengids.nl is inderdaad een goeie optie. Ik heb zelf de MAK invidia deluxe (17 inch, maar ook 16inch beschikbaar) genomen. Mooie van die velgen is dat ze groot ogen. Nadeel van de velgen is dat ze ietwat uitsteken, heb al wat beschadigingen op de velgen, maar goed dat laat ik volgend jaar wel repareren.

jzijsling

Nieuw lid
ik ben verplicht de velgen bij de dealer te bestellen ivm lease, kan die deze gids dan ook gebruiken. Of werkt dat niet zo?

LJR

Nieuw lid
ik ben verplicht de velgen bij de dealer te bestellen ivm lease, kan die deze gids dan ook gebruiken. Of werkt dat niet zo?

skodawielengids is van PON
en dus kan en zal de dealer hier 9 van de 10 keer gebruik van maken.

O en continental is ook van PON
er komen dus in dit geval conti's onder.

Dat hangt van de leasemaatschappij af. Ik heb ook een leaseauto en dus velgen uit de Audi catalogus (PON) gehaald. Was geen probleem. De dealer zal het sowieso niet erg vinden...ff checken bij je leasemaatschappij dus.

Bakkertje

Forumguru
Skodawielengids.nl is inderdaad een goeie optie.

Wel een leuke site waar je ook de wielen op je auto kunt zien en verlagen..
De kleur komt ook nog redelijk overeen. Dus 19-ers onder mijn O2 en een flink stuk verlaagd zou er wel dik uitzien..

Bijlagen

• wielen.jpg
    wielen.jpg
    54,7 KB · Weergaven: 34

r_d_k

Actief lid
Volgens mij zijn de pallas velgen 17 inch bij de Skoda in de aanbieding als after market set. Ik meen rond de 800-900 euro. Toen ik gisteren bij de dealer was zag ik een flyer vanuit mijn ooghoek liggen.

Rallye

Forumguru
Volgens mij zijn de pallas velgen 17 inch bij de Skoda in de aanbieding als after market set. Ik meen rond de 800-900 euro. Toen ik gisteren bij de dealer was zag ik een flyer vanuit mijn ooghoek liggen.

Via www.verrassendskoda.nl (om in te loggen moet je een Skoda hebben):

"Sluit nu de perfecte wiel deal
Op is op
Of u nu kiest voor de 16-inch Atria of 17-inch Zenith velg,
stijlvol en sportief zijn ze allebei en ze maken uw Fabia of
Octavia nog aantrekkelijker. Bekijk daarom eens de
volgende aanbiedingen. Voor de stoere 16-inch Atria velg
met Continental banden voor uw Fabia betaalt u als
VerrassendŠkoda lid slechts € 845,- voor de complete
set.
Of kies voor de 17-inch Zenith velg voor uw Octavia. De
actieprijs van deze vier schitterende velgen met
Bridgestone banden bedraagt eveneens € 845,-. Beide
setprijzen zijn inclusief BTW en exclusief montage. Kom
snel bij ons langs en bekijk ze met eigen ogen.
Actievoorwaarden
Aanbieding is geldig zolang de voorraad strekt."

Ja, jammer dat dat alleen voor geen meter rijdt ;). 17inch en verlaagd is al behoorlijk stijf. 18inch lijkt me niet meer comfortabel.

Ik heb proefgereden met 18" op een Octavia RS (dus verlaagd). Is goed te doen hoor. 19" is wellicht wat overdreven.

Bovenaan Onderaan