Velgen Octavia II

Kan iemand mij aan de velgmaat incl ET waarde geven voor de 16, 17 en 18"(RS) velgen voor de Octavia II en voor dezelfde diameters van de Superb II.

Alvast bedankt!

jaap

Lid
Mijn ET waarde voor Octavia II rs met originele 18 " zenith velgen is 51. ET 45 gaat er ook nog onder (heb ik nu met winterbanden). Een lagere ET zou ik niet doen dan heb je kans dat ze aan gaan lopen in de spatborden.

Ronnie

Forumguru
SuperB 2 is ook gebouwd op het platform PQ46 van een Golf en de Octavia, dus zullen de waardes niet veel verschillen.

jaap

Lid
Koenie ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je al die exacte ET waarden wilt weten.

Ik had ook al gezocht en gezocht maar niet gevonden, hartelijk dank Ronnie, gelden deze ook voor de 18"?

Waarom Jaap,

een (junior) verkoper, bij een niet nader te noemen skoda dealer, vertelde mij dat superb II velgen absoluut niet onder een octavia II kunnen. Dit leek mij gezien het nagenoeg zelfde onderstel behoorlijk vreemd maar alles kan.

Ik wil namelijk de 18" Superb II Luxon Antracite velgen bestellen onder een businessline (in antracite grey of rosso brunello (deze komt ook voor de octavia beschikbaar))
Accessories_200x100_2.jpg

michelover

Forumguru
Wel vreemd die verkoper , heb namelijk mijn RS velgen onder mijn Superb 2 laten zetten met winterbanden. Velgen zijn maatje 18 inch , geen enkel probleem. Toch vreemd dat sommige dealers zo weinig over hun eigen auto's weten.

een (junior) verkoper, bij een niet nader te noemen skoda dealer, vertelde mij dat superb II velgen absoluut niet onder een octavia II kunnen. Dit leek mij gezien het nagenoeg zelfde onderstel behoorlijk vreemd maar alles kan.[/IMG]

Bij mijn beste weten staat de SuperB op het onderstel van de Passat terwijl de Octavia op het onderstel van de Golf staat. Verder heb ik geen idee of dit er de oorzaak van kan zijn dat de velgen niet uitwisselbaar zijn.

Volgens veel bezoekers hier staat de superb II op het zelfde onderstel als de octavia II en de superb I op die van de vorige passat... Moeten we niet een technische vraagbaak opzetten of zo...

Bovenaan Onderaan