Velgen Octavia vRS

Oli-vRS

Nieuw lid
Hallo ,

Ik ben nieuw hier en rij met een Octavia vRS combi uit '16.

Ik heb mijn oog laten vallen op een setje nieuwe zomervelgen : BBS RC306 forged 18x8.5 ET32

Nu mijn vraag voor de kenners : kan ik deze velgen zonder problemen monteren op mijn vRS ? (standaard ET51 met banden 225-40-18)

Alvast bedankt !
Olivier

CDK

Forumguru
Achter kom je er misschien nog mee weg, maar voor zal het zeer waarschijnlijk niet passen.
Ik zou voor een ander setje gaan, of dezelfde set met een andere ET. BBS heeft meestal meerdere ET opties per type velg namelijk, wellicht dat je dan alsnog kan slagen.

Oli-vRS

Nieuw lid
bedankt voor de reacties.
Ik vind dat de standaard velgen met ET51 veel te ver naar binnen zitten , vandaar dat ik opteer voor een iets lagere ET.
Zijn er hier vRS rijders die dergelijke setup hebben ?

CDK

Forumguru
De meesten van hier plaatsen spacers, forumlid @Antera kan ze leveren by the way ;)
Wat ik gelezen heb is bij de standaard velgen en de standaard bandenmaat achter 20 mm mogelijk en voor 15 mm.

Goofy@5E

Forumguru
Ik heb voor zomersetup 8.5x19 op een et46,
Winter setup 8x18 op et45 achteraan spaecers van 10mm, dus een et van 35 feitelijk. Geen enkel.probleem, wielkasten van o3 kunnen wat slikken...

Oli-vRS

Nieuw lid
Heb je vooraan dan ook die spacers steken ? Blijkbaar is achteraan geen probleem maar is het vooraan dat het kan knellen :)

B.Stuurder

Forumguru
Mijn BBS SV is er met twee ET waardes, ET38 en ET 47. De ET 38 past niet (8,5J 19" velg), de ET47 zou achter nog 10mm per zijde toelaten, voor niet.

Bovenaan Onderaan