Velgen onder Yeti

Melis

Lid
Geachte forumleden

Ik kan een set lichtmetalen velgen overnemen deze komen van een Skoda Octavia vandaan en ik wil ze onder mijn Yeti maar pas dit wat hieronder staat. Skoda velgen . 10 gaten, verschillende afstanden te gebruiken voor o.a. 5 bouts wielen) 235/45 ZR17. In de velg staat: 7.5 JX / 17 H2.

Graag jullie advies.

s-line

Forumguru
Hallo,ik denk dat de velg wel past maar of de banden maat goed is daar twijfel ik aan.
vrg.michiel

hemi24

Forumguru
235 is duidelijk geen maat voor onder een O2, maar velgen zijn ook niet origineel als ik lees "10 gaten, verschillende afstanden te gebruiken..." Staat trouwens nergens iets over de ET-waarde?
Als je ze neemt, in elk geval even oppassen met de te gebruiken wielbouten!

Leon54

Actief lid
Wellicht dat 10 gaten kan. De bandenmaat is sowieso niet goed !
Let ook op de ET- waarde, die moet ongeveer 45 zijn.

Melis

Lid
Bedankt ik weet eigenlijk wel genoeg. Ik ga het niet doen ik kijk wel even verder. Voor mij was het gewoon te doen om de complete set want mijn voorbanden 16 inch moeten vervangen worden en deze oplossing was eigenlijk een goedkopere oplossing. Maar ik ben blij dat ik even de vraag gepost hebt. Ik wacht wel tot er een setje voorbanden of dergelijke in aanbieding komt. Ik rij nu toch op winter banden dus heb nog wel even de tijd.

EdK

Forumguru
Kijk gewoon eens bij je dealer in de showroom
Vaak hebben die setjes LM velgen ( orgineel skoda) liggen 2e hands en look als nieuw
voor leuke prijzen.

Mijn dealer had 3 weken terug ook weer 2 sets van 4 velgen met band erop liggen voor prijzen die beduidend lager lagen dan normaal.

Leon54

Actief lid
Ik weet nog een set Dolomite velgen te koop voor rond 325 euro, zonder banden weliswaar....

EdK

Forumguru
Op site zal je het niet vinden , maar is Lakeman te Purmerend

Maar bellen misschien betere optie en vragen om eventueel een foto digitaal te laten sturen !?

Bovenaan Onderaan