Velgen SuperbI => SuperbII

Bennie

Nieuw lid
Hallo,

Eerstdaags bestel ik mijn nieuwe Skoda Superb die ik dan in maar tzou hebben (wagen op voorraad).
De oude is ondertussen 8,5 jaar oud en heeft 280.000km afgelegd. De motor doet het nog steeds prima, maar de eerste ouderdomskwaaltjes steken de kop op (sensoren parkeerhulp, motoren airco, nieuw stel zomerbanden nodig enz enz).
Voor deze superb I had ik 2 stellen alu-velgen, waarvan één met winterbanden.

Mijn vraag is nu of ik dit stel velgen kan monteren op de nieuwe Superb II. In april moet ik namelijk naar Duitsland en Oostenrijk en heb daarom winterbanden nodig.

Ik weet reeds dat steek en naaf dezelfde zijn, en het verschil hem in de ET-waarde zit (Superb I : 37 , Superb II : 47). Dit zijn dus de (theoretische) cijfergegevens, maar de vraag is of het in de praktijk mogelijk is?

Alvast bedankt,
mvg,

Bennie

Bakkertje

Forumguru
Ik heb eens ergens gelezen dat een afwijking van 5 mm binnen de toleraties valt (ET 42 dus voor de S2). Wellicht kan de dealer (of verdeler zoals het in België genoemd wordt ;) )hier een sluitend antwoord op geven.

s-line

Forumguru
Ja,et37 komt echt te ver naar buiten op een s2 zeker als je ook nog eens wat lading bij je heb dan gaat het aan lopen!
vrg.michiel

Antera

Donateur
et 37 komt inderdaad een cm verder naar buiten en weet niet of dat wenselijk is. daarnaast is de vraag of de wegligging er ook veel beter van word. Wel zullen je lagers en andere ophangingsdelen meer te verduren krijgen op de langere termijn overmatige slijtage aan dat soort delen kunnen krijgen

hemi24

Forumguru
Mocht je ooit iets overkomen, dan vinden de heren van de Polizei het waarschijnlijk ook niet okee, met alle gevolgen voor de uitkering van je verzekering...

eddiea

Forumguru
Zal waarschijnlijk wel passen. Heb zelf ff een 8.5J ET 35 eronder gehad. Stond wel kritisch maar ik neem aan dat de velg van jouw niet 8.5J is.

arjahoekstra rijdt ook met 19 inch ET35 zonder problemen. Zie zijn bericht op 18 april.

Bennie

Nieuw lid
Hartelijk dank alvast voor alle informatie en bedenkingen tot nog toe.
Ik heb de indruk dat een nieuw paar extra velgen+winterbanden vereist zal zijn.
Maar alle verdere input blijft welkom.

mvg,

Bennie

Bakkertje

Forumguru
Als je huidige banden nog in orde zijn kun je die natuurlijk ook over laten leggen op een setje andere velgen. Die moeten overigens niet zo moeilijk te vinden zijn (afhankelijk van je eisen natuurlijk).

Bovenaan Onderaan