Velgen vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter86

Nieuw lid
Ik kan een mooi setje bsa velgen kopen voor mijn fabia 2 combi uit 2008, maar heb geen idee of ze eigenlijk wel passen.

Gaat om 225/45r17 et35

Heeft iemand die maat eronder liggen of weet iemand of dat past?

Auto is niet verlaagt.

Groeten peter

EdZ

Donateur
Of het past weet ik niet, maar uitgaande van een standaard toegestane maat van 195/55/15 heb je een afwijking van +6.5% en dat mag dus niet. Ik weet niet of dat APK afkeur is (geen idee of ze dat checken).

peter86

Nieuw lid
Voor apk zal niet zoveel uitmaken, leg ik dan gewoon de stalen velgen erop.
17 inch past zeker en et 35 moet eigenlijk ook passen, maar de 225 zit ik een beetje mee.
Meeste wat ik voorbij zie komen is 215

CDK

Forumguru
velgbreedte wordt niet vermeld, dus eigenlijk is er nog niet heel veel zinnigs te zeggen, behalve dat de rolomtrek ongeveer 6.5% toe gaat nemen, dat gaat aanlopen, zowel bij inveren als volledig in/uitsturen.

Havana

Forumguru
Komt nog eens bij dat het er niet uit ziet. Veel te grote wielen in verhouding tot de auto.

Ridley

Forumguru
215 past ook nog wel in 17 inch, maar 225 zal waarschijnlijk aanlopen tegen de wielkast bij het inveren met et35.

Edit: set lijkt me afkomstig van een Golf IV, welke een redelijk grote wielkast had.

Cordoba

Forumguru
@Ridley Heeft de Golf niet een hele andere ET-waarde (als standaard)? Ik verwacht bij de Golf standaard een ET-waarde van rond de 50, net als bij de Leon en de O2.
ET35 is toch wel een iets te grote afwijking van de standaard ET43.

Ridley

Forumguru
Daar geven die Golfpetjes helemaal niets om : 5x100 en als het maar dik staat op de foto's!

• Leuk
Waarderingen: CDK

andrehj

Forumguru
Ik kan een mooi setje bsa velgen kopen voor mijn fabia 2 combi uit 2008, maar heb geen idee of ze eigenlijk wel passen.
Gaat om 225/45r17 et35
Heeft iemand die maat eronder liggen of weet iemand of dat past?
Dit is de bandenmaat van een Octavia of Superb. Die zijn veel te groot voor een Fabia. Verder vermeld je geen velgmaten, dus daarvan is het ook maar de vraag of die passen.

smutzkanone

Forumguru
ik heb velgen 17*7,5 et35 geprobeerd (zonder banden) op mijn fabia 2 combi, en die staken echt veel te ver buiten de wielkasten uit.Zo ver dat er zonder de wielkastranden om te rollen niet mee te rijden zou zijn

andrehj

Forumguru
maatje 205/50R17 7Jx17H2 et kan ik nergens vinden, maar zaten op een passat
? Waar gaat deze zin over? Heb je nu een andere (weer te grote) set gevonden? Iets meer toelichting zou wel helpen.
Wel een bijzonder combinatie trouwens, want 205/50R17 wordt bij VAG normaliter alleen gebruikt voor winterbanden, en dan met een veel smallere velg.

peter86

Nieuw lid
dit is alle info die ik zelf ook krijg,
maar hoezo te groot, dit moet toch wel onder dat hok passen.
ik ga dit weekend naar de garage om hem in te ruilen op weer een opel, vorige keer ookal dat gezeik gehad voor velgen onder te leggen.
fijne auto's joh die skoda's

Ridley

Forumguru
Als de velgen op een Passat zaten hebben ze waarschijnlijk steek 5x112 en dat gaat ook niet passen

Origineel 17inch onder de F2 heeft de volgende waarden. Daar zou je m.i. zo dicht mogelijk bij in de buurt moeten blijven:

17 inch
Steek 5x100
ET 43
7J
205/40/17 als voorgeschreven bandenmaat

Succes met zoeken!

Ik heb even snel op MP gezocht en deze komen aardig dicht in de buurt:

http://link.marktplaats.nl/865740844

CDK

Forumguru
dit moet toch wel onder dat hok passen.
ik ga dit weekend naar de garage om hem in te ruilen op weer een opel, vorige keer ookal dat gezeik gehad voor velgen onder te leggen.

@peter86, snel vertrekken naar het slopelforum dan zou ik zeggen! :deuk:

Hetzer

Forumguru
dit is alle info die ik zelf ook krijg,
maar hoezo te groot, dit moet toch wel onder dat hok passen.

Sorry hoor, maar er past echt wel 17 of zelfs 18 inch onder de Fabia(-2) ,maar je moet wel de goede (vag) maat met de juiste maatbanden voor de auto zoeken, niet een willekeurig setje.
En wat geen keuze?? Alles wat onder een A1, Ibiza en Polo past kan ook onder je Faabje

Veel plezier met je Opel:pardon:

2dsqvb6.jpg

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan