Velgen ?

FNaRK_02

Actief lid
Nu een maand mijn Scala in bezit, nog steeds erg blij mee.
Maar, ik merk dat ik mij begin te ergeren aan de wielen / velgen. Mijn Scala is bijna full-black, dus ook de velgen. Maar eigenlijk denk ik dat een lichtere velg 'm beter staat.
Wat zijn de mogelijkheden van bijvoorbeeld een zilveren trim? En zijn er ook zaken die velgen omruilen (velgen zijn als nieuw, net 7000 km. oud)
Wil het redelijk low-budget houden (wil ook nog achteruitrij-camera en een verlaging)
 

EdK

Forumguru

Ze hebben een set voor Scala liggen momenteel
En kopen ook in volgens site
Maar er zullen ook velgen van VW / Seat onder passen vermoed ik zomaar...
 

EdK

Forumguru
Dat zijn wel hele dure “wieldoppen”…
Lezen Hemi, dus ook de laatste woorden van iemands tekst !! :banghead:
En ik vind ze ook niet mooi, maar goed ieder heeft een andere smaak !
En vaak is het zo dat als ik het niet mooi vind , velen hier het juist wel mooi vinden....
Mooi voorbeeld waren die gouden velgen van Jesko onder zijn SupB
 

JeSko

Forumguru
Zwart op zwart is trouwens prima, staat heel stoer zo. Als je dat niet wilt zou ik voor zilveren wielen gaan, op een zwarte auto staat clean zilver echt goed. Of bv OEM vrs velgen zoeken, die hebben weer wat meer contrast in hun ontwerp, maakt het wat spannender dan gewoon zilver.

Oem vrs donker met wat schakeringen

d43864c90df075c94489ddbe4ca5ffe9e0c0c271ec321ddd7be88b1c0bcf29cd.jpg

Zwart met zilver

blnart-skoda-octavia-rs-rotiform-01.jpg IMG_6368.JPG
 

eriktv

Forumguru
Volgens Steekmaat.nl heb je steek 5x100. Als je daar nog even checkt op toegelaten ET-waarde (plus of min 5mm), juiste naafgat en wiel-/bandenmaten denk ik dat je ook je zoekopdracht (nieuw of marktplaats) kunt richten op Polo, Fabia, Ibiza etc. Dan vind je een stuk meer dan als je specifiek zoekt voor de (minder verkochte) Scala. En ik vind lichtere velgen ook mooier op zwart, contrasteert mooi idd :thumbsup:
 

hemi24

Forumguru
Beter om je gegevens bij de bron te halen dan bij een generieke site die er nog weleens naast zit!
Onderstaand de tabel met toegestane wielmaten van Skoda Duitsland:

1726998872771.png

Zoals Erik al aangaf : steek is 5x100 en naafgat is 57,1
 
Bovenaan Onderaan