Velgenmaten

Hoi, ik ben Jasper en ik heb sinds kort een Octavia 3 combi élégance business uit 2014.

Nu ben ik op zoek naar wat grotere bredere velgen om de wielen wat meer met de carrosserie gelijk te laten lopen.
Ik wilde eerst een 19" superb velg (Phoenix) laten monteren (8 J et44), maar de dealer is heel terughoudend en zegt dat dit niet past. Volgens mij moet dit prima passen. Wat vinden jullie?

Daarnaast heb ik ook nog een setje 18" passatvelgen gezien. (8J et41) deze is wat voordeliger en ook heel mooi, maar deze komen nog meer naar buiten volgens mij. Tevens zitten daar 235/40/18 banden onder...
Komen deze velgen niet teveel naar buiten?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Gr Jasper

CDK

Forumguru
@Jasper Octavia 19" 8.5J ET 45 met een 215-35-19 of 225-35-19 band past prima. 235 zou ik niet doen, meer geluid, hoger verbruik en bij verlaging meer kans op aanlopen en staat minder mooi.

8J ET44 past dus ook makkelijk, mits de juiste bandenmaat uiteraard en met 8J ET 41 krijg je ook geen problemen.

Mijn bovenste suggestie staat het mooist ;)

DannyG

Forumguru
Ik heb er een 7.5J ET 35 onder staan met 225 banden. Wielen komen van voor gelijk met de wielkas en achteraan vallen ze een héél klein beetje naar binnen. Is mooi, beïnvloedt de zuinigheid niet en geeft ook geen risico tot aanlopen onder zwaardere belasting.

Heren, bedankt voor de reacties.
Ik heb inmiddels 18" Passat velgen (8J et41) type Interlagos eronder liggen met 235/40/18 banden.
Aan de achterkant vallen ze netjes samen met de rand van de wielkast. Aan de voorkant zijn ze aan de brede kant, maar het loopvlak valt net binnen de wielkast...
Ze vullen de wielkast optisch gezien veel beter.
Ik ben er heel blij mee.

TristanT

Nieuw lid
Hoe valt het mee met deze Interlagos-velgen? Ik wil ze ook graag onder mijn aanstaande Octavia monteren.

Onder mijn Golf waren ze net te breed in combinatie met 235 mm banden, dan had ik vaak last van 'rubbing'. Ik heb er dan maar 215 op gelegd en dat was al beter te doen, maar dan is de velg natuurlijk kwetsbaarder voor stoeprandschade.

Bovenaan Onderaan