Ventilatie in het dashboard...

Hey mensen,

Ik heb het forum weer eens flink doorgespit en kwam de volgende kwaal niet tegen... (gelukkig maar :D

Maar goed het gaat om de roosters voor de ventilatie in mijn fabia zijn er namelijk 2 of 3 (twijfel nu ff zozo 2) kapot. Ik kan deze namelijk niet meer stellen, wel van links naar rechts en andersom.. Maar naar boven of naar beneden wil niet doordat er 1 of meerder van de latjes/blakjes/plasticjes ontzet zijn.

Iemand enig idee wat het kost om te vervangen of in indien mogelijk te maken.. (alhoewel ik denk dat het echt niet te maken is maar ok)

En nog belangrijker voor mij, hebben meer mensen er last van, want anders laat ik de boel maar voor wat het is denk ik.. (grote twijfel, want het is toch wel echt een afknapper in aanzicht :()

Groeten en alvast bedankt,

Elwin!

cvegreen

Forumguru
Hoe geraken die dingen eigenlijk stuk?
Denk wel dat daar iets aan te doen valt . Maar vraag mij niet hoe , zou het begod niet weten , weet alleen dat het verduiveld moeilijk is om die dingen proper te krijgen .

octofreak

Actief lid
Ze gaan stuk omdat kinderen er dingen in stoppen of met hun voeten er tegen aan trappen (ik spreek uit ervaring :grin: ) en ja het is te vervangen.. Kosten geen idee. Het is een leaseauto.

Gelukkig, gewoon vervangen dus..

En geen idee hoe je ze stuk krijgt, maar denk dat de vorige eigenaar net een klein kind was dan.. Die aan de bestuurderskant zit is echt helemaal kapot, daar zit geen beweging meer in.. :(

Naja,nu nog de kosten :D en octofreak nadat ze vervangen zijn.. zie je er nog wat van of valt het allemaal weer keurig in het geheel?

octofreak

Actief lid
Gelukkig, gewoon vervangen dus..

En geen idee hoe je ze stuk krijgt, maar denk dat de vorige eigenaar net een klein kind was dan.. Die aan de bestuurderskant zit is echt helemaal kapot, daar zit geen beweging meer in.. :(

Naja,nu nog de kosten :D en octofreak nadat ze vervangen zijn.. zie je er nog wat van of valt het allemaal weer keurig in het geheel?

Bij mij waren het die tussen de voorstoelen onder de middenarmsteun. Gewoon als nieuw hoor!

purk

Senior Member
proberen te repareren kan natuurlijk altijd.............voor dat je nieuwe gaat kopen.

D

Deleted member 1943

bij mijn zijn 3 spijltjes van de bestuurderskant blower ontzet maar ik heb ze altijd op me raam gericht en zit er niet aan duw de spijltjes goed en niet meer aankomen. Maar wat het kost ik heb geen idee ik had het al toen ik hem kocht.

robertocloock

Nieuw lid
In mijn fabia zijn er ook een paar kapot. Die draaien dan niet meer mee. Links is er bijvoorbeeld 1 kapot. Die stel ik gewoon met de hand, want in principe staan ze bij mij vrijwel altijd in dezelfde stand.

Tja, ik gebruik ze ook zelden, maar 1 valt gewoon weg echt niet te stellen (aan de bestuurderskant) zijn er 3 volledig ontzet.

En nee, ik vind het maar niks als ze niet werken... Alles moet netjes, kortom dat word vervangen.. Zal hier binnenkort eens langs de dealer rijden, laat ik wel weten wat de aanschafsprijs in Spanje is :D

Groeten!

robertocloock

Nieuw lid
Wat je ook kunt doen, is eens even kijken bij een sloperij of ze onderdelen hebben liggen. Ik heb een keer iets voor mijn fabia nodig gehad. Op een site aangemeld en dan krijg je vanzelf reacties van aangesloten bedrijven. Erg handig. De site is www.partfinder.nl
Dan is het in ieder geval een stuk goedkoper dan bij de dealer.

Bovenaan Onderaan