Ventilatie rooster.

Vanmiddag de wintercheck laten uitvoeren .Auto heeft nu 18500 gelopen olie moest met een 1/2 liter aangevuld worden {is normaal zei de monteur bij die km stand} Op weg naar huis merk ik dat de ventilatie roosters in het midden geen lucht meer blazen.De rooster staan op de open stand .De rooster t.b.v. de zijramen doen het wel .Weer terug naar de dealer. Kon zo niet zegen wat het is. Zei dat waarschijnlijk de basis instellingen opnieuw geprogrammeerd moet worden.Zijn er meer die dit probleem kennen.

yeti active plus 1.2 tsi

snel

Actief lid
nee niet dat ze niet meer blazen
wel dat aan passagiers kant een koude lucht stroom is die niet met hulp van regelaar uit tezetten is of meer warmte toe tevoeren
deze lucht stroom blijft

snel

Actief lid
Moet terug komen als het wat kouder is is dan ook wat beter te herleiden hoe wat waar:smiley29:

snel

Actief lid
bij rechter zijkant is niet /nog niet te vinden waar vandaan niet uit roosters ????????????

Cordoba

Forumguru
Ik durf niet te zeggen of er ook geen (buiten-)lucht doorheen stroomt als de airco uitstaat. Je kunt proberen of de luchtstroom kouder wordt als je de airco aanzet. Zoja, is dit een aanwijzing dat de koude lucht bij de airco vandaan komt.

TheoStek

Forumguru
nee niet dat ze niet meer blazen
wel dat aan passagiers kant een koude lucht stroom is die niet met hulp van regelaar uit tezetten is of meer warmte toe tevoeren
deze lucht stroom blijft

Dit komt regelmatig voor bij auto's die zijn uitgerust met een dual climate control (twee klimaatzones).
De oorzaak kan mechanisch/elektrisch zijn.
mechanisch: de stelmotor/regelklep rechts reageert niet.
elektrisch: 1 of meerdere temperatuursensoren meten een verkeerde waarde.

Bij het probleem van de midden roosters, is dit ook meestal het probleem van de stelmotor die de luchtverdeling regelt.

Melis

Lid
Hoi ook ik kwam erachter dat er toch soms rare dingen gebeuren met climate controll. Mijn auto was al een paar keer terug geweest naar garage en op zich doet mijn climate het weer maar was eigenlijk nog niet naar mijn zin maar oke ik zat niet meer koud. Van de week zat ik smorgens in de auto en keek of ik de auto sneller op warmte kon krijgen en wat scherts mijn verbazing op een of andere manier ging er weer volop warmte via de zijkant roosters het lijkt wel of er gewoon wat vast gaat zitten. Ik gebruik eigenlijk nooit die knoppen want ik heb automatische controll maar misschien moet je toch af en toe op de knoppen drukken en herhalen om alles weer te resetten en te laten werken. Ik had sinds lange tijd weer aangename warmte ik hoop dat dit nu zo blijf dus ik klop het ook gelijk af. Zelfs mijn vrouw vond de auto ineens een stuk prettiger.

Bovenaan Onderaan