ventilatierooster

wie weet hoe het rechter ventilatierooster los moet,in t dashboard?
het rooster is stuk.

Dank jullie wel

Joske

Forumguru
Zo staat het beschreven in het werkplaatshandboek, removal tool (zie bijlage) kan je vervangen door iets zoals een platte schroevendraaier (maar dan ga je beschadigingen krijgen). Best iets voorzichtiger aan het werk gaan met iets anders (plastic). De tekening eronder toont waar je de het rooster moet losklikken naar analogie met het centrale rooster.

5 - Outer dash panel vent
q use removal tool -3409- to carefully lever out at top and bottom (in the same way as for the centre dash panel vent)

Bijlagen

• S80-0106.png
    S80-0106.png
    26,7 KB · Weergaven: 42

EdK

Forumguru
ff bij een Shel pompstation stoppen en daar naar de koffie hoek lopen. hebben ze lange plastic lepels maar vrij smal
Daarvan een paar meenemen en moet het ook mee lukken.

Cordoba

Forumguru
Plaatje van Joske is van de middenroosters, die kun je desnoods met de blote hand uit het dash halen. (sloper stond met grote ogen te kijken toen ik vervangend rooster met de blote hand, onbeschadigd uit het dash trok)

Voor het rechter rooster kan het zijn dat je even het zijpaneel van het dashboard moet halen (net als de kap van de zekeringkast aan de linkerkant) en misschien even het dashboardkastje verwijderen, dan kun je erachter om de 'slang' van het rooster te trekken, en haal je 'm er volgens mij makkelijk uit. Verwijderen van het dashboardkastje is een kwestie van 3 schroeven loshalen, en even opletten dat je de stekker van het lampje van het dashboardkastje los maakt, voor je het kastje helemaal verwijderd. Handleiding voor verwijderen dashboardkastje heeft Ronnie volgens mij al eerder in het downloadcentrum geplaatst.

Overigens is een setje kunststof interieurgereedschap een goede investering bij dergelijke klusjes. Een aantal jaren terug zo'n setje aangeschaft, en ondertussen één van mijn meest intensief gebruikte gereedschappen. Het is van belang dat je kunststof hebt: dan beschadig je het interieur niet, met metalen gereedschappen gebeurd dat wel vrij snel.

Foto van zo'n set:
816232_lb_00_fb-eps_400-jpg.16932

Volgens mij heeft pas iemand voor iets van 12 euro zo'n set aangeschaft (zijn er van verschillende merken en verschillende kleuren)

Joske

Forumguru
meeste autospeciaalzaken verkopen dat wel hoor. Online is het ook te krijgen of zelfs op ebay :-).

LINKJE

dit is het bovenstaande voorbeeld maar slechts een indicatie (is vast wel goedkoper te vinden)

Bovenaan Onderaan