DeKleef
Lid
Hoi,
Ondertussen ben ik van een Octavia Combi 1 (1.9 tdi) naar een Octavia Combi 2 (2.0 fsi 110kW) gegaan en de overstap bevalt erg goed .
Maar de laatste tijd last van erg veel vocht in de auto, ik moest laatst zelfde de binnen kant krabben. Ontwasemen duurt best lang vanwege de grote hoeveel vocht.
Maar nu deed gister de ventilator het in eens niet meer, dat is dan best vervelend, met constante mist op de voorruit naar huis gereden (voelt niet fijn!)
Hier al een beetje rond gekeken en zag dat iemand het zelfde had en zijn G65 sensor bleek kapot te zijn. Nu bij thuiskomstalle zekeringen gecontroleerd en die leken goed te zijn, beide zekering kasten. Met een multimeter op piepstand gecontroleerd.
Nu had ik tentijde van mijn Combi 1 een (chinese?) vag apparaatje van Marktplaats afgehaald dus dat leek me een mooi moment om eens te testen. Die kon niets vinden, hij zag sowieso alleen de engine controller, wat me wat weinig leek. Maar daar zaten geen foutcodes in. Dus dan maar weer verder kijken. Kom ik er achter dat nu in eens mijn radio (een Stream) het ook niet meer doet!
Gloeiende!
Ik had ondertussen op het forum hier ook een zekering lijst gevonden, dus radio zekering opgezocht, F19 schijnbaar. Weer gemeten en was helemaal in orde. Dus radio uitgebouwd en daar gemeten, hey er staat zelfs geen 12V op de connector.
Dus mijn vraag nu is:
- is de radio ook afhankelijk van een andere zekering?
- kan de ventilator makkelijk doormeten om dan te controleren of die inderdaad kapot is
- iemand een tip met betrekking op de grote hoeveelheid vocht?
- In mijn frustratie misschien een zekering op de verkeerde plek terug gezet na het meten, bijvoorbeeld
op het plekje ernaast. Maar hoe controleer ik dit? :|
Ik heb net ook een owner manual gedownload van de skoda en zie dat er twee versie zijn van de engine fuse box. Het lijkt er op dat de gene die ik gister op dit forum heb gevonden mogelijk de verkeerde is, vanavond nog eens controleren.
Ondertussen ben ik van een Octavia Combi 1 (1.9 tdi) naar een Octavia Combi 2 (2.0 fsi 110kW) gegaan en de overstap bevalt erg goed .
Maar de laatste tijd last van erg veel vocht in de auto, ik moest laatst zelfde de binnen kant krabben. Ontwasemen duurt best lang vanwege de grote hoeveel vocht.
Maar nu deed gister de ventilator het in eens niet meer, dat is dan best vervelend, met constante mist op de voorruit naar huis gereden (voelt niet fijn!)
Hier al een beetje rond gekeken en zag dat iemand het zelfde had en zijn G65 sensor bleek kapot te zijn. Nu bij thuiskomstalle zekeringen gecontroleerd en die leken goed te zijn, beide zekering kasten. Met een multimeter op piepstand gecontroleerd.
Nu had ik tentijde van mijn Combi 1 een (chinese?) vag apparaatje van Marktplaats afgehaald dus dat leek me een mooi moment om eens te testen. Die kon niets vinden, hij zag sowieso alleen de engine controller, wat me wat weinig leek. Maar daar zaten geen foutcodes in. Dus dan maar weer verder kijken. Kom ik er achter dat nu in eens mijn radio (een Stream) het ook niet meer doet!
Gloeiende!
Ik had ondertussen op het forum hier ook een zekering lijst gevonden, dus radio zekering opgezocht, F19 schijnbaar. Weer gemeten en was helemaal in orde. Dus radio uitgebouwd en daar gemeten, hey er staat zelfs geen 12V op de connector.
Dus mijn vraag nu is:
- is de radio ook afhankelijk van een andere zekering?
- kan de ventilator makkelijk doormeten om dan te controleren of die inderdaad kapot is
- iemand een tip met betrekking op de grote hoeveelheid vocht?
- In mijn frustratie misschien een zekering op de verkeerde plek terug gezet na het meten, bijvoorbeeld
op het plekje ernaast. Maar hoe controleer ik dit? :|
Ik heb net ook een owner manual gedownload van de skoda en zie dat er twee versie zijn van de engine fuse box. Het lijkt er op dat de gene die ik gister op dit forum heb gevonden mogelijk de verkeerde is, vanavond nog eens controleren.