Veranderen comfort module

GJ M

Forumguru
Hallo allen,

Ik wil (misschien) mijn comfort module vervangen voor een uitgebreider exemplaar. Dit voor een Octavia 2 FL uit 2009.

Als ik het goed gezien heb is het nummer van mijn huidige module1k0937086f (Dank @Joske). Door welke modules ik deze kan vervangen waar meer opties op zit? Ik zoek dan opties als coming home/leaving home, maxi dot, mf stuur, elektrische ramen achter. Sommige opties zijn misschien toekomst plannen wat niet uitgevoerd zou worden, maar als ik dan toch de module vervang, dan maar gelijk door een met meer opties.

Ik weet al wel dat, wanneer ik dit zou vervangen, de module ingelezen moet worden

Cordoba

Forumguru
Dit lijkt me typisch een vraag voor Vagtechniek, en zij kunnen je waarschijnlijk ook vertellen in welke automodellen en motoriseringen je die kunt vinden.

• Leuk
Waarderingen: GJ M

GJ M

Forumguru
@Cordoba Goed punt, zal ik zeker doen. Maar ik was ook nieuwsgierig of andere formuleden dit wel eens gedaan hadden, en wat de ervaringen hiermee zijn.

Bakkertje

Forumguru
Oef ik gok dat dit best wel wat voeten in aarde gaat krijgen. Het is niet alleen de module die anders is, ook de hele bedrading ontbreekt in jouw auto. Wat de module betreft volgens mij is het zo dat de laatste letter af kan wijken en 1 op 1 uitwisselbaar is. Coming home zou je dan (als je een lichtsensor en schakelaar met autostand hebt) kunnen activeren. Maar een belletje met vag techniek lijkt me het handigst die hebben dit vast al vaker gedaan.
Zelf heb ik het alleen bij een a4 gedaan met een module die alleen een andere letter heeft op het eind.

• Leuk

Octavia32

Forumguru
@Bakkertje +1
Dit is ook iets wat ik nog wil doen zowiezo om de olie temperatuur weer te geven in de maxidot.
Verder om de dagrij verlichting in de nieuwe mistlamp units te laten werken hier moeten inderdaad wel kabels voor getrokken worden.

• Leuk

GJ M

Forumguru
Heren,

Dank voor jullie inbreng.

Zojuist gebeld met vagtechniek. Deze kunnen mij hier niet echt in helpen (volgens de man aan de telefoon). Vw golf e.d. was voor hem allemaal duidelijk, echter voor een Octavia hebben ze er geen ervaring mee. :banghead:Zal zeker zelf ook nog verder zoeken , maar als iemand (toevallig) nog iets weet hierover hoor ik het graag. :)

Cordoba

Forumguru
:sterretjes: Ik vraag me af wie je aan de telefoon gehad hebt, dat antwoord klinkt niet als Vagtechniek. Je kunt het nog eens proberen met een mailtje.

Andere optie is een losse module toevoegen, en dat is ook veel goedkoper, daarvoor moet je contact opnemen met Henk, die heeft bijvoorbeeld al kleine series modules gebouwd, waarmee CH/LH op iedere willekeurige auto kunt krijgen en meer van dergelijke toepassingen. Ik kan het niet zo snel terug vinden op zijn site, maar ik dacht dat de prijs iets van 40-50 euro voor zo'n module is, compleet met beschrijving en inbouwvoorschrift, of je kunt het eventueel ook daar in laten bouwen.

Laatst bewerkt:
  • Leuk

Michelv.

Forumguru
En je schrijft comfort module maar volgens mij zoek je een boordnetmodule en dat is net wat anders!

Je moet iig een highline hebben en dan eentje met de meeste bits(32 denk ik)

En dit is appeltje eitje werk voor Vagtechniek, ik heb het zelf gedaan bij mijn O2.
Je hebt waarschijnlijk de verkeerde vraag gesteld bij Vagtechniek, BCM's wisselen is kinderspel voor hun!

GJ M

Forumguru
@Cordoba zie op de site die je geeft dat ze het meest bekend zijn met CH/LH. Maar dat is zeker iets om in gedachte te houden!

Wat betreft vagtechniek: weet niet meer wie ik aan de lijn had :thumbsdown:, maar zal ze nog mailtje sturen.

In ieder geval weer Dank voor het meedenken :jaja:

Cordoba

Forumguru
Ik heb even verder gezocht, maar dit is natuurlijk ook een aardig alternatief, relatief goedkoop, en eventueel mee te nemen naar een volgende auto (als het daar niet in zit). Het is wat duurder dan ik dacht, ik ben waarschijnlijk in de war met een vorige versie (eenvoudiger en zonder lichtsensor), maar als ik het goed begrijp wordt het voor die prijs ook ingebouwd.

• Leuk

Michelv.

Forumguru
[QUOTE="Bakkertje, post: 486729, member: 1999] Die kan ik zo gauw niet vinden voor de 1k0937086 module.[/QUOTE]

Het is soms raar met die module's, ik ging in mijn Pre-Fl van een 1K0 naar een 3C8 BCM(zo uit mijn hoofd)

• Leuk

GJ M

Forumguru
Hallo allen,

Heb ondertussen gemaild met Lucas. Blijkbaar hoef ik voor CH/LH geen andere module, maar een lichtsensor (heb regensensor, neem hiermee aan dat ik de lichtsensor dus ook heb) en een licht schakelaar met auto functie.

Maxi dot e.d. schijnen gewoon op de huidige bcm aangeleerd worden.

Vanenkelen

Forumguru
Hallo allen,

Heb ondertussen gemaild met Lucas. Blijkbaar hoef ik voor CH/LH geen andere module, maar een lichtsensor (heb regensensor, neem hiermee aan dat ik de lichtsensor dus ook heb) en een licht schakelaar met auto functie.

Maxi dot e.d. schijnen gewoon op de huidige bcm aangeleerd worden.
En in meerdere topics op dit forum is te vinden hoe het wisselen van de lichtknop (eventueel inclusief het trekken van extra draden) en het aanmelden in VCDS goed te doen is.

Ik zit nu even op tapatalk dus kan even niet makkelijk een linkje zoeken, maar als je in mijn handtekening kijkt staat er een linkje naar hoe ik het gedaan heb.

Aangezien je ook een 2009 FL hebt zonder elektrische achterruiten en bijvoorbeeld automatische verlichting ga ik er vanuit dat je een ambition hebt. Bij mij (zelfde jaar, zelfde uitvoering) ontbrak dus nog de draad tussen lichtschakelaar en BCM en dan wordt het wel een pittiger klusje, maar wel te doen.

• Leuk
Bovenaan Onderaan