Veranderen van luidsprekers in skoda superb

hoi,

ik had een vraagske,
eind maart heb ik mijne skoda superb.
maar wil andere luidsprekers in hebben.
dus mijn vraag is, kan je de luidsprekers die in de auto zitten vervangen door andere? zou er graag JBL erin willen.

ok, ja handig ben ik nu eenmaal niet maar wou het wel laten doen.
wil het zo hebben dat je eigenlijk er niks van merk dat er andere luidsprekers erin zitten maar pas als het geluid op staat dat je het verschil hoor, de dealer zou die dat ook plaatsen?

Ronnie

Forumguru
Ik weet niet of je nog iets anders ( b.v. achteraf lederbekleding) wilt, dan kun je het in een keer laten doen.
Het is nogal een arbeidsintensief klusje...

nee, enkel die luidsprekers, ja juist de versterker nog met woofer meer niet eigenlijk.
maar ik hoop maar dat je een versterker kan aansluiten op een amundsen.

Bakkertje

Forumguru
Voor het vervangen van de luidsprekers moet het hele deurpaneel gedemonteerd worden, best een tijdrovende klus zoals ronnie al aangeeft.

De amundsen heeft geen lijnuitgangen (de rode en witte tulpstekkers) zoals aftermarket toestellen dit hebben. Je zult een versterker moeten gebruiken met een luidsprekerniveau ingang. Overigens zou ik eerst eens luisteren in je auto of je wel echt wilt beginnen aan het vervangen van de luidsprekers en als je ze gaat vervangen zou ik eerst luidsprekers gaan luisteren (jbl staat niet echt bovenaan mijn verlanglijstje..)

ja daarom dat ik het ook liever via de dealer wil laten doen. en als ik hier zo de verschillende topics lees is het echt een computer wat in de auto zit en wil dan ook niks verkeerd doen.

oh is wel wat jammer, dat de amundsen geen lijnuitgang heeft.
ik ga zeker ook eerst luisteren in de auto hoe goed ze zijn.
ik heb hier JBL 5.1 speakers staan en ik ben daar enorm tevreden over zuiver geluid enzo.
maar wat zou jij aanraden Bakkertje?

andrehj

Forumguru
Ik heb ooit ergens gelezen dat deze luidsprekers gepopnageld zitten. En daar wordt het natuurlijk niet gebruiksvriendelijker van. Maar het zou ook kunnen zijn dat dat alleen in de Octavia zo is. Iemand anders die het wel precies weet?

Ronnie

Forumguru
De standaard basspeakers zitten vast met (in totaal) 24 stuks popnagels 4,8 x 15 mm, is er ook een soundsysteem verbouwd dan zitten de midden/hogetoners vast met 8 stuks Inbus M4 x 12mm.

zo te horen is niet gemakkelijk om de luidsprekers te vervangen eigenlijk. er komt dan zo te zien veel bij kijken om de luidsprekers de vervangen.

Bakkertje

Forumguru
Geluid is erg persoonlijk, daar valt eigenlijk alleen maar over te adviseren dat je het beste kunt gaan luisteren naar wat je mooi vind klinken. De ervaring die je in de huiskamer hebt wil nog niet zeggen dat het in de auto ook een zelfde positief geluidsbeeld oplevert. De laatste keer dat ik zelf luidsprekers heb ingebouwd in de auto is de keuze op DLS gevallen. Niet de goedkoopste maar ik vond het destijds erg mooi klinken.

daar heb je ook weer gelijk in, het kan natuurlijk heel goed zijn dat het geluid heel anders is als bij mijn thuis.
dan kan ik beste eens gaan luisteren wat het beste en mooiste klinkt voor in de auto.
DLS ken ik niet van merk.

Bovenaan Onderaan