Verbandtrommel

Rolle

Senior Member
Bij mij zat er in ieder geval een basissetje in (kijk eens in de koffer in het rechteropbergvak)
Daar zit ook de gevarendriehoek als k me niet vergis

skodaoctavia2

Actief lid
de garage kan hem er bij doen bij de verkoop.
er zit een houdsbaarheidsdatum aan zo'n trommel/tasje
Ik heb hem er niet bijgekregen maar zo'n doosje kost tegenwoordig niets

corsaar

Senior Member
Verbandtrommel e.d. zit bij mij in het service pakket, hoezo service het staat appart op de rekening.

Constant

Erelid
Bij mij was de auto "verbanddoos-voorbereid" met andere woorden, er was een plekje gecreeerd waar je zelf een verbanddoos voor moest kopen. Jammer, maar geen probleem.

rikjan

Lid
Nou, ik koop mooi 't setje van Ibood (dat was eigenlijk de reden dat ik 't vroeg en het feit dat ik net een O2 combi heb besteld). Bedankt voor de reacties!

cvegreen

Forumguru
Een verbanddoos zit bij de meeste merken nooit standaard in de wagen , als je geluk hebt krijg je dan een verbanddoosje van de garage , althans is dat hier in de regio waar ik woon zo . Zelfs een brandblus apparaat is bij veel merken niet standaard terwijl het wel verplicht is in je auto .

Constant

Erelid
In NL is het niet meer verplicht, in Belgie wel? Voor de zekerheid heb ik er eentje voorin de auto, kan ik door heel Europa op vakantie zonder elke keer op de checklist te kijken.

cvegreen

Forumguru
Als ik het niet verkeerd voor heb is een verband doos en een brand blus apparaat verplicht , de verband doos ben ik niet zeker van , maar een brand blus apparaat is zelfs een punt bij de keuring en dus zeker verplicht .

Constant

Erelid
In NL was de brandblusser in de jaren 70 verplicht en daarna ineens niet meer.

In diverse Europese landen is de verbanddoos (let op de houdbaarheidsdatum!), gevarendriehoek en brandblusser verplicht. Los daarvan vind ik het gewoon normaal om het bij me te hebben, kost bijna niets en je weet maar nooit of je het nog nodig hebt voor jezelf of een ander.

Als ik het niet verkeerd voor heb is een verband doos en een brand blus apparaat verplicht , de verband doos ben ik niet zeker van , maar een brand blus apparaat is zelfs een punt bij de keuring en dus zeker verplicht .

Geen van beide verplicht in Nederland. Wel aan te raden.

flip

Lid
idd, in België behoren IMHO de brandblusser, gevarendriehoek, verbandtrommel en het hesje tot de wettelijke kit (die dus bijgeleverd moet worden).

Constant

Erelid
Das waar ook, hier in Nederland waterland, krijg je ruitentikkers cadeau bij aflevering. 2 voor de frontpassagiers, ik zeg maar hoe moet het dan met de achterpassagiers. Geen probleem, de achterpassagiers zijn dankzij de dealer ook voorzien van redding!

Bovenaan Onderaan