Verbinden met Skoda Connect lukt niet

Ik probeer mijn Skoda Octavia Combi uit 2018 te verbinden met Skoda Connect, maar dat wilt niet lukken.

Als ik hem met het wifi-netwerk van mijn huis verbind, ga ik via menu, naar settings en dan naar Skoda connect (Onlinediensten). Vervolgens klik ik op registreren en dan blijft hij draaien op het scherm "informatie voor onlinediensten wordt gecontroleerd...dit kan enkele minuten duren". Daar heb ik 15 tot 30 minuten gewacht, maar hij blijft lopen.

Als ik hem met de hotspot van mijn iPhone verbind, volg ik bovenstaande stappen ook. Ik krijg het scherm "informatie voor onlinediensten wordt gecontroleerd" niet te zien na klikken op registreren. In plaats daarvan kom ik direct in het scherm om de verificatiecode in te voeren. Dit doe ik, maar steeds krijg ik daarna te zien "Geen dataverbinding beschikbaar. Probeer het later opnieuw, alstublieft".

De verificatiecode klopt. Die krijg ik van de Skoda Connect app / het Skoda Connect Portal waar ik mij van tevoren geregistreerd heb.

Wat doe ik fout / wat gaat hier mis?
Ik heb de onderdelen Skoda Connect en WLan ook al eens teruggezet naar fabriekinstellingen. Maar ook dan helaas zonder resultaat.
 

Bijlagen

  • 99837081-76ED-4567-A51F-AF20814369FE.jpeg
    99837081-76ED-4567-A51F-AF20814369FE.jpeg
    1 MB · Weergaven: 54
  • 448769C1-F6BF-4063-9BEA-6071C93D3893.jpeg
    448769C1-F6BF-4063-9BEA-6071C93D3893.jpeg
    1,1 MB · Weergaven: 49
Laatst bewerkt:
Ik heb hem een week geleden als occasion gekocht en wil Skoda Connect nu net activeren. Ik heb een account aangemaakt en wil nu mijn auto registeren. Ik krijg niet eens een verbinding om dat te doen lijkt het wel. Ik heb nog nergens de optie gekregen om een abonnement af te sluiten.
 

Japanese Power

Donateur
Bij mijn Kodiaq kreeg ik destijds het eerste jaar gratis, daarna moest ik per jaar gaan betalen.
Een NoGo voor mij om fte betalen voor een service die beste regelmatig hapert.
 

hemi24

Forumguru
Weinig problemen met de beschikbaarheid van het systeem, en gebruik het regelmatig en heb dan ook recent weer voor een jaar betaald.

@remcop1989 : twee dingen die je zou kunnen proberen:
1. Je unit een keer resetten door de aan-/uitknop ingedrukt te houden tot het Skoda logo weer opkomt;
2. De stabiliteit verbeteren door de firmware van het systeem te updaten door bijvoorbeeld contact op te nemen met @Rainesh
 
Top, Thanks. Dan ga ik dat proberen. Maar ik denk dat het beter is als ik naar de dealer in de buurt hier ga, gezien ik aanneem dat Rainesh niet in Limburg woont.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb onlangs van Skoda een data Connect plug gekregen (gratis) werkt tot nu toe naar tevredenheid. De app laat me meer inzicht geven in me rijgedrag wellicht is dat een idee?
 

SkodaFranki

Nieuw lid
Ik heb hetzelfde probleem en heb dit vandaag aan men dealer voorgelegd.
Blijkbaar ligt niet alleen skoda connect plat maar alle aanverwante producten van de VAG groep en dit sinds zondag (officieel).
Het zal een tijdje afwachten worden en daarna opnieuw proberen om in te loggen...
 

hemi24

Forumguru
Ik heb hetzelfde probleem en heb dit vandaag aan men dealer voorgelegd.
Blijkbaar ligt niet alleen skoda connect plat maar alle aanverwante producten van de VAG groep en dit sinds zondag (officieel).
Het zal een tijdje afwachten worden en daarna opnieuw proberen om in te loggen...

Werkt gewoon hier, (gisteren en vandaag nog meerdere keren gebruikt) weet niet wat die dealer van jou loopt te bazelen…
 
Ik had ook problemen met de connectie in mijn nieuwe karoq (vrijdag 11-03-2022). Bij en door de dealer lukt het maar niet.
Heb het zelf afgelopen zondag 13-3-2022 paar keer geprobeerd zonder succes . Nieuw email account aangemaakt en nieuw toegangscode gekregen via de mail van skoda en toen werkte het.
 
Inmiddels een paar weken verder en een paar weken moeten wachten op antwoord van Skoda. Eerder deze week werd ik gebeld door Skoda. Er waren wat storingen opgelost, maar die waren inmiddels verholpen.

Zojuist vol goede moed nogmaals geprobeerd maar ook nu dezelfde foutmeldingen.

Nog steeds niet gelukt dus.

Daar komt nu bij dat ik de navigatie (met kaarten van 2018) niet geüpdatet krijg middels het Skoda Updateportal en de handleiding die daar beschikbaar is.

Dus weer gemeld bij Skoda, maar ik voel de reactie van Skoda al aankomen: "dit kunnen we alleen bij de dealer oplossen" om daar vervolgens een torenhoge rekening en tig andere problemen te laten ontdekken.
Nee dank je. Ik ben er toch maar weer mooi ingetuind heb ik zo het gevoel. Bij de volgende auto toch maar wat meer voor-onderzoek doen naar dit soort zaken. #spijtvan
 
Bovenaan Onderaan