Verbinding telefoon met Columbus

PieterO

Nieuw lid
Forumcollegae,

Na de eerste koppeling met het Columbus systeem, functioneerde het handsfree gebeuren naar behoren.
Ik kon bellen, ophangen en communiceren via de microfoon en speakers van de auto.
Op een gegeven moment kon ik nog wel bellen, maar het geluid ging via de telefoon en ophangen ging niet meer.
In de tussentijd zullen er updates zijn geweest voor mijn telefoon. Volgens mij heb ik ook een update gedaan voor de bluetooth van de auto, gezamenlijk met de kaarten. Tevens heb ik tegenwoordig een smartwacht, die via bluetooth met de telefoon is verbonden.
Omdat ik dacht dat het aan de verbinding met de smartwatch lag, heb ik deze verbroken voor verbinding maken met de auto. Tevens heb ik bij de bluetooth instellingen van de telefoon met de auto me ervan vergewist dat alles, dus ook geluid, via de auto moest gaan.
Beide mocht niet baten. Heeft iemand een idee wat ik kan doen?
Bvd voor de reacties.

Mvg,
Pieter

Raas

Lid
Hi Pieter,

Ik heb zelf een iPhone en een Apple Smartwatch. Beide hebben alle updates gehad. Ik rij ook een O3C uit 2014 met Columbus. De iPhone is standaard verbonden met de iWatch. Bij het instappen/starten van de auto verbindt de telefoon automatisch met de Columbus carkit en bluetooth audio. Zowel Muziek luisteren als Telefoongesprekken voeren gaat via de Columbus. Kortom, dit zou gewoon moeten werken.

Wellicht helpt het om de bluetooth apparaten te “vergeten”, ook uit het Columbus systeem, om vervolgens alles opnieuw te koppelen?

Groetjes, Rene

Laatst bewerkt:

TB404

Actief lid
Je telefoon kan sowieso mete meerdere apparaten tegelijk verbinden. Eens de telefoon helemaal verwijderen opnieuw toevoegen aan je Columbus is altijd de moeite van het proberen waard.

Antera

Donateur
Probeer eens een andere telefoon om te kijken of je daar ook dezelfde problemen ervaart. Dit kan al meer duidelijkheid geven of je het met je telefoon te maken heeft of de auto.

Je kan ook eens kijken om de software van het systeem te (laten) updaten om te kijken of dit je probleem op lost. Kan zijn dat daarin nog een bug zit die je probleem veroorzaakt. je kan me hierover eens contacten als je je dit samen wil bekijken.

Bovenaan Onderaan