Verbrande koppeling ???

Hoi allemaal,

Ik heb hier net iets raar (na een uurtje filerijden) meegemaakt. Het was namelijk zo dat mijn O2 enorm verbrand begon te ruiken en moeite had om in 1ste en 2de versnelling weg te raken (begon te schokken als ik de koppeling helemaal gelost heb). Ben maar in 1 moeite naar de dealer doorgereden en daar hebben ze na een testrit gezegd dat de koppeling waarschijnlijk is beginnen verbranden maar dat er hoogst waarschijnlijk nog geen permanente schade aan de koppeling is (na afkoelen schakelt hij weer normaal). Eerlijk gezegd baart dit me wel zorgen aangezien ik elke dag centrum Brussel door moet met minimaal 1 uur file als gevolg. Verder zou ik het ook nogal straf vinden als een koppeling er reeds na 9000 km de geest aan geeft (heb vroeger net hetzelfde traject gedaan met mijn A4 TDI en A2 TDI zonder enige problemen) Volgens de dealer zou iets dergelijks (mocht het terugkomen dan wil hij koppeling + vliegwiel vervangen) echter nooit onder garantie vervangen worden. (kostprijs +/- 1000 excl. werkuren)
Iemand van jullie die al iets dergelijks is tegengekomen?

Greets,
Sven

ten eerste NOOIT de dealer geloven op het gebied van garantie, daar ben ik ondertussen al wel achter. Ik heb een direct telefoonnummer van één van de dames van customer support en daar een beetje stampij maken kan heel veel helpen.
Een slechte naam ligt toch nog wel gevoelig bij de mensen van PON.
Klagen en volhouden is het enige dat werkt is mijn ervaring helaas.
Bij mijn ouders was na 50.000 km en bijna 2 jaar de airco gaan fluiten. Volgens de dealer en Pon was dit gewoon normaal en valt het onder het normale onderhoud. Toen ik ze even heel subtiel gevraagd heb hoe ze dit zelf vonden en aangegeven heb dat dit toch niet echt normaal zou zijn is de verdamper die lek was toch onder garantie vervangen.

Toegegeven, je moet een hele dikke huid hebben en gewoon voet bij stuk houden. Ik klink misschien een beetje zuur, maar ik heb genoeg ellende met de firma Pon gehad.

Als je koppeling er na 9000km de brui aan geeft en je rijdt niet anders dan met de andere auto's die je hebt gehad dan kunnen ze op hun kop gaan staan, maar dan is het gewoon garantie. Laat hun maar bewijzen dat het normale slijtage is en dat het zo mogelijk door je rijstijl komt...

Net telefoontje gekregen van de dealer dat ze de koppeling onder garantie gaan nakijken en vervangen wat nodig :) go go D'Ieteren

Bovenaan Onderaan