Verbruik 1.4 50kW

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe zit het eigenlijk met het gebruik van bezitters van een Fabia Combi 1.4 met (maarliefst) 68 pk? Ik kom doorgaans niet zuiniger uit dan 1:12/13. Daarbij dient wel gezegd te worden dat ik altijd heel Den Haag door moet om de stad uit te komen... Een aanslag op mijn gemiddelde verbruik.

Erik_NL

Forumguru
onze achtkleps Fabia Combi 1.4 loopt ca 1:16 km (Euro95)
Bezetting 1-2 personen
Dagelijks 2x 15-35 km, maandelijks 2x 100 km snelweg
Geen stadsverkeer, geen files want dit is
DRENTHE.gif

Mijne 1.4TDI zal iets van 1:16 hebben voor de erg korte afstanden. Wanneer er meer autostrade zal ik het nog iets langer trekken met een tank.

Een constante snelheid van 90 a 95km per uur en je geraakt echt enorm ver met die "kleine" tank.

felifab

Nieuw lid
Kijk is op www.autoverbruik.nl ik heb ook een 1.4 mpi houd het daar keurig bij.
Rij zelf veel stad en 80 km wegen en zit op het moment in ± 2 jaar tijd op 1:13.9 is 1:14.02 geweest door veel korte afstanden verbruik meer naar de 1:13 ; 1:12 16V auto's toch zuiniger.

servies

Forumguru
Als ik de boordcomputer van m'n Fabia 1.4 75pk mag geloven haal ik op m'n korte woon/werk ritjes (2x 9km) een verbruik van 1 op 17,5. Bij lange ritten kom ik meestal op een nog lager verbruik uit...
Bij de vorige tankbeurt stond de dagteller op 750km en ik kon nog zo'n 60 km rijden.
Sleutelwoorden voor dit verbruik:
anticiperen, cruisecontrol en niet onnodig gas geven

neoproject

Actief lid
Ik heb een fabia 1.4TDI 7OPK, mijn verbruik lag bij snelwegkilomers/stadsverkeer rond de 5liter per 100km. Nu doe ik vooral secundaire wegen naar men werk (baan met constant 70 en af en toe verkeerslichten), het verbruik is gezakt naar 4.7 liter per 100Km. Nog even en mijn auto genereert zelf diesel :tongue:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan