verbruik 1.6 MPI

Ik vind het verbruik van mijn O2 wat aan de hoge kant met moeite haal ik een op elf of twaalf.
Komt dit door de nog lage kilometerstand van 2000 km?
Mijn vorige VW Golf 1.4 16V liep een op 15/16
De ritje die ik rij zijn voornamelijk snelweg met de cruise control op 120 km/h
shocked.gif

Okki

Donateur
Over een aantal weken kan ik je meer vertellen.
Wel weet ik dat mijn huidige O1 gemiddeld 1 op 14 rijdt over 5 jaren. De O2 is natuurlijk wel zwaarder.

LenK

Forumguru
De mijne rijdt 1:13.5 (7.4/100)
Ik rij relatief veel 80km weg, maar wel met stoplichten.
Niet veel stadsverkeer.
Met de kou (nou ja kou) is het verbruik duidelijk hoger.
Ook verbruikt ie iets meer dan mijn O1 1.6MPI
Km stand tegen de 40.000

elcocheSKODA

Actief lid
Onder aan dit bericht staat het verbruik van mijn 1.6 MPI. Dit is gemiddeld over 20000 kilometer.
In de zomer met 225 17 inch gebruikt de auro meer dan in de winter met 205 16 inch banden. Dit als extra info.

JettaFreak

Actief lid
Ik gebruik rond 1 op 9, op LPG
blush.gif
. Op benzine reed ik ongeveer 1 op 11,5/12 (eerste 1000 km). Mijn ritten beperken zich voornamelijk tot het snelwegwerk en de stukjes tussen thuis en de snelweg (+/- 1 km). En ik sta ook nog wel eens in een file.

Groet,

JettaFreak

peperskoda

Forumguru
Na 15.000km in m'n O2 is het verbruik gemiddeld 7,3 l/100km. Dat is 1 op 13,7. Ik rij erg veel korte stadsritjes, dus veel verkeerslichten etc. Op de snelweg staat de cruisecontrol op 120 km/h en verder ben ik geen stoplichtsprinter. Ik schakel op bij 3000 rpm en dan is íe vlot zat vind ik.

Speeder

Nieuw lid
Het verbruik van de 1.6 mpi valt mij heel erg mee. De auto heeft nu (na vakantie) 3200 km gelopen.

Op vankantie geweest naar Oostenrijk. Op de heenweg rustig gereden -> 120 km/h => 6,9 ltr/100 km

Op de terugweg flink doorgereden (veel linkerbaan
smile.gif
) => 7,0 ltr/100 km.

Ik rijd gemiddeld 1 op 12,5.
Veel korte stukjes, weinig snelweg.

Als ik rustig rijdt op de snelweg haal ik 1 op 16 ( cruise control op 100 km/h )
Bij 120 km/h haal ik 1 op 14
super.gif

Ik rijd gemiddeld 1:11 op LPG. Op benzine is het verbruik ongeveer 1:14. Veel 100 km stukken (op CC) en weinig stadsverkeer.

deusjevo

Forumguru
Net terug van wintersport in Frankrijk, veel snelwegkilometers op cruise control.

Verbruik van mijn O1 1.6 MPI: 8.6 liter op honderd kilometer.
Gereden km's: 2400
Kruissnelheid: 150 op de teller (is 140 volgens de GPS)

Oh ja, er zat ook nog eens een skibox op het dak...

Okki

Donateur
Hierbij het eindverbruik van mijn O1 1.6 MPI

Bijlagen

• 48367-Verbruik.jpg
    48367-Verbruik.jpg
    17,9 KB · Weergaven: 35

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

[/ QUOTE ]
Zo, dat zijn volgens mij allemaal snelwegkilometers?

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

[/ QUOTE ]
Zo, dat zijn volgens mij allemaal snelwegkilometers?

sajelair

Nieuw lid
Sinds mei een Skoda 1.6 MPI. Zeer tevreden over de auto. Echter verbruik valt wat tegen. Kom ook niet verder dan 1.11.5 / 1.12. Schakel bij 2500 toeren, rij rustig zelden boven de 120. Airco alleen aan indien echt nodig. Ga wel in Belgie tanken (1 euo 25). dus dat valt nu wel mee.

purk

Senior Member
Ik heb een octavia OI met een 2.0 l, mijn verbruik is na twee jaar en 30.000 gem 9,7 liter op 100 kilometer.

Dat noem ik nou pas veel, rij er niet echt super hard mee of zo.

Okki

Donateur
Ik tank tegenwoordig BP Ultmate. Dat is ca. 4% duurder dan gewone Euro 95, maar het verbruik is bijna 10% zuiniger !

Bovenaan Onderaan