Verbruik en geknikte uitlaat TDI icm. roetfilter?

Vraagje: Ik heb deze week een O2 combi TDi besteld met af-fabriek roetfilter. Zie je dat van de buitenkant aan de auto?

Ik zie vooralsnog alleen maar Skoda´s met de lelijke geboden pijpen uit bijna het Golf III-tijdperk, terwijl bij de VW Passat/Audi A3,A4 de DPF-versie twee schuin omlaag stekende dikkere pijpen heeft in vergelijking tot de versie zonder.

Heeft iemand een foto van een O2 Combi TDI mét DPF? Zie je verschil, net als bij de concernbroeders?

En kan iemand aangeven hoeveel het verbruik mét DPF hoger ligt dan zonder? Zie Oostenrijkse website
http://www.skoda.at/extraitem.php?I_ID=32&B_ID=143
´Der Filter (genauso wie der Katalysator) erhöht den Gegendruck in der Abgasleitung, den der Motor überwinden muss. In Folge dessen kann es zu einer mäßigen Erhöhung des Kraftstoffverbrauchs kommen.´

Kan iemand een indicatie van mäßigen geven?

Blacky

Forumguru
het woord mäßigen betekent eniger mate. oftewel lichte verhoging van het bet benzine verbruik.

Blacky

Forumguru
het woord mäßigen betekent eniger mate. oftewel lichte verhoging van het het benzine verbruik.

Tallguy

Forumguru
En als je de uitlaten niet mooi vindt, doe je wat ik ook heb gedaan (en een aantal andere forumleden ook):
Sieruitlaten!!
smile.gif

Pegasus

Nieuw lid
Mijn 2.0 TDI DPF heeft dezelfde naar beneden buigende dubbele uitlaat als normale TDI.
Verbruik tot nu toe (eerste 6.000km) gem. ca. 5,6l/100km bij gematigde rijstijl.

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Kensei</font><hr />

Sieruitlaten!!
smile.gif

[/ QUOTE ]

laugh.gif
xyxthumbs.gif

728049_19_full.jpg

Pedro

Lid
De TDI met roetfilter zal iets meerverbruiken dan een "normale", het filter wordt periodiek gereinigd d.m.v. een extra inspuitcyclus (diesel), er zijn ook systemen met een additief welke bijgetankt dient te worden, bij de VAG motoren werkt dit op de dieselbrandstof.
Dit betekent i.c.m. met de tegendruk een verhoogd verbruik helaas, hoe hoog dit exact is weet ik niet, hangt ook van meerdere factoren af.

DJNeO

Actief lid
krijg nou wat... :S dacht ff dat ik mijn kenteken zag... (zou meteen al die boetes verklaarbaar zijn...
1761.gif
)
Even verder kijken en ik zag dat alleen de cijfers anders waren...

deusjevo

Forumguru
Yep, een bekende heeft een Fabis van 18 januari.
Heeft ook bijna hetzelfde kenteken.
Begint alleen met 30-XX-XX

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Blacky</font><hr />

het woord mäßigen betekent eniger mate. oftewel lichte verhoging van het bet benzine verbruik.

[/ QUOTE ]

Slimme vogel...
Mijn Duits is echt wel zo goed dat ik de letterlijke betekenis van mäßigen weet.
Had juist behoefte aan procenten cq. verbruikscijfers die men in de praktijk weet te behalen met een 1.9 TDI DPF Combi. Bovendien, een TDI verbruikt diesel ipv. benzine
regels.gif

Bovenaan Onderaan