Van_307_naar_O2
Lid
Vraagje: Ik heb deze week een O2 combi TDi besteld met af-fabriek roetfilter. Zie je dat van de buitenkant aan de auto?
Ik zie vooralsnog alleen maar Skoda´s met de lelijke geboden pijpen uit bijna het Golf III-tijdperk, terwijl bij de VW Passat/Audi A3,A4 de DPF-versie twee schuin omlaag stekende dikkere pijpen heeft in vergelijking tot de versie zonder.
Heeft iemand een foto van een O2 Combi TDI mét DPF? Zie je verschil, net als bij de concernbroeders?
En kan iemand aangeven hoeveel het verbruik mét DPF hoger ligt dan zonder? Zie Oostenrijkse website
http://www.skoda.at/extraitem.php?I_ID=32&B_ID=143
´Der Filter (genauso wie der Katalysator) erhöht den Gegendruck in der Abgasleitung, den der Motor überwinden muss. In Folge dessen kann es zu einer mäßigen Erhöhung des Kraftstoffverbrauchs kommen.´
Kan iemand een indicatie van mäßigen geven?
Ik zie vooralsnog alleen maar Skoda´s met de lelijke geboden pijpen uit bijna het Golf III-tijdperk, terwijl bij de VW Passat/Audi A3,A4 de DPF-versie twee schuin omlaag stekende dikkere pijpen heeft in vergelijking tot de versie zonder.
Heeft iemand een foto van een O2 Combi TDI mét DPF? Zie je verschil, net als bij de concernbroeders?
En kan iemand aangeven hoeveel het verbruik mét DPF hoger ligt dan zonder? Zie Oostenrijkse website
http://www.skoda.at/extraitem.php?I_ID=32&B_ID=143
´Der Filter (genauso wie der Katalysator) erhöht den Gegendruck in der Abgasleitung, den der Motor überwinden muss. In Folge dessen kann es zu einer mäßigen Erhöhung des Kraftstoffverbrauchs kommen.´
Kan iemand een indicatie van mäßigen geven?