Verbruik is hoger

DmitriV

Nieuw lid
Goeie nacht allen,

Ik zit met een probleempje, Al enige tijd verbruikt de Fabia van mij meer benzine als voor heen.
Ik heb vermoedelijk het probleem gevonden, De linker achterband loopt aan. Toen ik de auto omhoog het gezet en draaide aan deze band liep die heel zwaar en stopte meteen na los laten (handrem was los).
Nou vraag ik me af, Zal 't de trommelrem zijn die aanloopt of is het misschien het lager van dat achterwiel?

Hopelijk kan iemand mij helpen....

Multi1100

Actief lid
Tsja, dan helpt V-power tanken ook niet meer...maar waar wil je mee geholpen worden? Wiel eraf halen zul je neem ik aan zelf kunnen..

FredV

Banned
even off topic.
Misschien beter om de titel te veranderen in achterwiel loopt aan?
(want ik neem aan dat het niet je band is dat aanloopt, dat zou gelijk zichtbaar moeten zijn..:) )

Overigens zou, als je wiel zou aanlopen, de auto misschien naar links trekken?
En dan doel ik op een vastzittende remtrommel, niet dat je band de wielkast raakt...
En als daardoor je verbruik zoveel hoger is, zou je remtrommel loeiheet moeten zijn.
Dat zou je na een rit kunnen moeten voelen.
Ook kan een wiellager de oorzaak zijn van je probleem.
Als je aan je wiel draait, hoor je dan een slepend geluid?

Over de oorzaken/redenen voor een hoger verbruik loopt al een ander draadje.

wanderer

Senior Member
bij kwikfit doen ze gratis een remmentest, blijf er niet te lang mee rijden, heb zelf op regen/glad wegdek op die manier een blokkerend achterwiel gehad, en toen een spin gemaakt van 360°, gelukkig geen tegenliggers, bleek ook achterrem vastgerot te zijn (trommelrem).....

FredV

Banned
Geen idee hoe oud de auto is, anders zonder meer terug naar je garage voor je anderen eraan laat sleutelen.

[MODERATORBREAK]
niet onnodig quoten a.u.b.[/MODERATORBREAK]

bobby45

Actief lid
koud weer hoger verbruik

hoeveel hoger is je verbruik dan?
mijn

o2 haalt ook geen 1 op 16 meer zit nu 1 op 14 :koffie:

Mark

Banned
Een lager zou je normaal gezien moeten horen, zeker bij hogere snelheid.

[MODERATORBREAK]
niet onnodig quoten a.u.b.[/MODERATORBREAK]

Bovenaan Onderaan