verbruik Octavia TDI

Wiseguy

Actief lid
Ik heb een 2.0TDI O2 Combi en ik moet zeggen dat ik erg stevig doorrijd... vanmiddag stond de teller met in totaal nu iets van 3500km op 6,2 liter/100km... (1 op 16,12) Maar als je een beetje normaler rijdt, dan lijkt het me dat je goed ergens rond de 1 op 18 a 19 uit moet kunnen komen...

Ik heb een 1.9 TDI. Bij veel stadsverkeer kom ik op een gemiddeld verbruik van 1:15 á 1:16.
Op lange snelwegritten is 1:19 haalbaar.
Deze waarden zijn bij een sportieve rijstijl...

Piet

Nieuw lid
Als berijder van een 1.9 tdi heb ik over een afstand van ruim 21000 kilometer een gemiddeld verbruik van 1 op 18,5. Met als uitschieters naar boven 1 op 21,3 en naar beneden 1 op 15,7. De meeste kilometers worden gemaakt op de snelweg, meerijdend in de verkeersstroom en op provinciale wegen. Het hoogste verbruik was tijdens de vakantie in Bulgarije, had waarschijnlijk ook iets te maken met de kwaliteit diesel.Zelfs op de duitse autobahn met een snelheid van 160 is het verbruik nog bijzonder laag (1 op 16,5).

Net getankt, en gemiddeld 1 op 17 (veel stadsverkeer)
Snelwegritten tussen de 1 op 20 km (5.0 km/ltr) & 1 op 22,2 km (4,5 km/ltr)
Ik rijd een O2 Combi elegance 1.9 TDI

Ralph

Lid
Helaas is mijn verbruik 7.5 ipv de eerder vermelde 6.5 op 100km. Zeer ongunstig dus.....
Zijn er meerdere die hun verbruik kunnen plaatsen met een 2.0 140PK TDI.....

Deje

Lid
Ik kom gemiddeld ongeveer aan 5,4 liter op 100 km met niet al te veel stadsverkeer en normaliter zo´n 10 km/u boven de toegestane limieten.
Met een ei onder het pedaal haal ik de 5,0 .......

/forum/images/graemlins/945.gif

Karstieman

Forumguru
De eerste 1200 km heb ik 8,1 liter op 100km.
Heeeel rustig gereden en bijna geen autosnelwegen....
Ik hoop dat het verbruik beter wordt !
Komend weekend rijd ik een kleine 1000km en dan hoop ik een stuk zuiniger te rijden /forum/images/graemlins/smile.gif

Wiseguy

Actief lid
@Ralph: ik heb inderdaad ook een 2.0 140pk, maar rijd veel op de snelweg... bij veel stadsverkeer, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je gemiddelde omhoog schiet naar 7,5 liter op 100km.... /forum/images/graemlins/frown.gif

Ralph

Lid
Wiseguy: Mijn wagen is wel gechipt... dus je zou zeggen dat bij gelijk rijgedrag het verbruik omlaag moet gaan. Als ik mijn cruise-control aanzet bij 100km/u rijdt ie volgens boardcomputer 5.2 op 100L. ( weg was vlak, geen wind )
Heb trouwens ook 225 17" banden eronder zitten......

Ik heb een 2.0 TDI, 140 PK, en een gemiddeld verbruik van 5,7L/100.(gemeten, en niet volgens de boardcomputer) Rijdt niet te voorzichtig, en vindt het verbruik dus heel netjes.

O2 Combi 2.0TDI Elegance Diamond Silver / Stream / MaxiDOT / Kl. Leer / Dubbele bodem / Net / Chroom uitlaat / IPOD / IPAQ

Wiseguy

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
De 2.0 TDI rijdt zo'n 5-6 l/100 km bij normaal gebruik.

[/ QUOTE ]

Ahaaaaaa..... vandaar dat ik rond de 6,5/100 zit.... /forum/images/graemlins/grin.gif

Zoef

Actief lid
@ralph: Jij ook hier?
Mijn verbruik ligt gem. rond de 6.0/100 km.
Soms ietsjes hoger, soms ietsjes lager...
gr.
Zoef

Bovenaan Onderaan