Verbruik op LPG

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sneeuwman

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Sinds 6 weken ben ik in het bezit van een Fabia Combi 1.4 74kw.
De auto is van 2003 en toen ik hem kocht stond er 23500km op de teller.
Omdat ik al jaren op LPG rijd heb ik er een gasfx instalatie laten inbouwen.
Omdat de instalatie niet direct leverbaar was heb ik 3 weken (4000km) op benzine gereden met een gemiddeld verbruik van 1 op 15.9 (6.3 liter per 100km)
Dit is het verbruik dat Skoda op de website ook opgeeft.
Volgens de verkoper zou mijn Skoda na inbouw van de lpg instalatie ongeveer 1 op 15 gaan rijden maar /forum/images/graemlins/407.gif helaas /forum/images/graemlins/407.gif dat gaat mij niet lukken.
Het verbruik de afgelopen 2 weken (2000km) op lpg is 1 op 12.8 (7.8 km per 100 liter)
Op zich ben ik best wel tevreden met dat resultaat maar ik vraag me toch af wat andere lpg rijders met een vergelijkbare auto verbruiken.

Graag hoor ik jullie reacties.

Groeten van Andre

Spiegeltje

Senior Member
Ik denk dat je bij dit verbruik echt niet mag mopperen! Maar ik zal het eens even in de gaten houden en kom er op terug.

guitar_billy

Senior Member
heb alleen 50.000km ervaring gehad met een Rover 620 op gas.

die deed 1:12 op benzine en 1:11 tot 1:10 op gas. dus een 10% tot 20% verschil tussen beiden. dit schijnt ook een algemeen beeld van LPG te zijn (iets met verbrandingswaarde ofzo).

Spiegeltje

Senior Member
Ik schommel ergens tussen de 7 en de 8,5 op 100 km. Dit is afhankelijk van de zwaarte van m'n voet. /forum/images/graemlins/grin.gif

In mijn vorige auto, de O1, 1.6MPI, zat een gastank van 55 liter, effectief 48 liter en ik mocht in mijn handjes knijpen als ik 425Km haalde. Dat komt neer op 1 op 10Km, en meestal 1 op 9 aangezien ik een nogal zware rechtervoet heb /forum/images/graemlins/1761.gif

Kortom, volgens mij score je best aardig met dat verbruik!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan