Verbruik Skoda Octavia 2 combi met 1.4 tsi en handbak

MarkvdD

Forumguru
Ik moet m'n weg hier op het forum nog een beetje vinden dus als dit topic verkeerd staat hoor ik dat graag hoor. Heb ook de zoekfunctie even geraadpleegd maar daarmee vond ik ook niet wat ik zocht.

Ik ben naar een Skoda Octavia 2 combi aan het kijken en dan specifiek met de 1.4 tsi handbak. Ik heb inmiddels een mooie op het oog uit 2009, met rond de 110.000 km op de teller.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd wat jullie verbruik is met jullie Octavia 2 combi met 1.4 tsi?

En natuurlijk speelt er heel veel mee in het verbruikscijfer, rijstijl, korte/lange ritten, snelweg/stad, belading maar laat maar eens weten wat jullie verbruik is bij welk gebruik.

Sk_Hans

Forumguru
Zelf heb ik een Octavia 2 Combi 1.4TSI van 2013 die nu bijna 51.000km gelopen heeft. De auto is bij JD getuned. Mijn gemiddelde verbruik is net iets zuiniger dan 1:14.

MarkvdD

Forumguru
@ Joske :

Ik meen gelezen te hebben dat jij jou 1.4 tsi ook hebt laten chippen, klopt dat? Voor en na het chippen was jou verbruik ongeveer gelijk gebleven toch?

Bedankt voor de link, zal er eens rondkijken.

@Sk_Hans :

Bij wat voor gebruik kom jij op dit verbruik uit van 1:14?

Joske

Forumguru
ja idd, zoals het ook aangegeven staat in mijn handtekening. Simpel gezegd: 7l / 100km sinds aflevering 10.000km geleden. Laatste dagen had ik trouwens ineens ritjes van gemiddeld 6l/100km zonder daar enige moeite voor gedaan te hebben... zeer vreemd eigenlijk, ligt aan het zachtere weer vermoed ik.

Sk_Hans

Forumguru
Een redelijk gemixed gebruik. Ik rij vaak op de snelweg, maar heb daar wel vaak last van file (optrekken en stoppen). Verder ook wel stukken op een 80km weg met weinig verkeer. In de stad rij ik eigenlijk niet zo heel veel en dan zijn het alleen korte stukjes waarbij de motor koud blijft.

Ik zit gemiddeld op 6.76/100 = 1:14,8
Uitschieters zijn 1:12,9 en 1:17,5 op ongeveer een volle tank.
Hij is getuned maar heb geen verschil in verbruik gezien tussen voor en na de behandeling.

jantje

Lid
verbruik ligt erg aan je rijstijl, rotterdam amsterdam max 100km/h 1:15, flinke snelweg rit met 140/150 km/h 1:12.5.
Je rechtervoet bepaalt het verbruik:cry:.

Bovenaan Onderaan