herbiek
Senior Member
Ik heb eind vorig jaar vlak voor het wisselen naar winterbanden:
Na de grote beurt de auto weer zuiniger reed, maar dat zou dus ook met de winterbanden te maken kunnen hebben waarvan ik altijd dacht dat deze minder zuinig reden.
Vorige week haalde ik zelfs waarvan 1 op 18,5 (over 46 km, met snelheid 100 km/h)
Nu heb ik gisteren de banden weer heb verruild voor die redelijk nieuwe zomer banden, en viel mij op dat ik vandaag met lekker weertje (15 graden), wederom 100km/h, niet verder kwam dan 16,3 km/h.
Ik snap niet waarom ik met die winterbanden (profieldiepte tussen 4 en 5 mm) zuiniger reed dan nu met die zomerbanden waar nog meer profiel op zit.
Iemand een idee?
PS ik geef toe dat de bandenspanning nog moet controleren, maar of ik daar 2km per liter mee verder kom?
Zomerbanden zitten op 16"LM, Winterbanden zitten op 15" stalen velg.
- Mijn zomerbanden laten wisselen omdat deze te ver versleten waren
- Een grote beurt gehad
Na de grote beurt de auto weer zuiniger reed, maar dat zou dus ook met de winterbanden te maken kunnen hebben waarvan ik altijd dacht dat deze minder zuinig reden.
Vorige week haalde ik zelfs waarvan 1 op 18,5 (over 46 km, met snelheid 100 km/h)
Nu heb ik gisteren de banden weer heb verruild voor die redelijk nieuwe zomer banden, en viel mij op dat ik vandaag met lekker weertje (15 graden), wederom 100km/h, niet verder kwam dan 16,3 km/h.
Ik snap niet waarom ik met die winterbanden (profieldiepte tussen 4 en 5 mm) zuiniger reed dan nu met die zomerbanden waar nog meer profiel op zit.
Iemand een idee?
PS ik geef toe dat de bandenspanning nog moet controleren, maar of ik daar 2km per liter mee verder kom?
Zomerbanden zitten op 16"LM, Winterbanden zitten op 15" stalen velg.