Verbruik?

ilske

Nieuw lid
Wij zijn sinds een aantal weken de trotse eigenaars van een nieuwe Skoda Octavia Combi 1.6 (benzine uitvoering).
Met momenteel een 700 km op de teller, geeft de boordcomputer een gemiddeld verbruik aan van 9.4 liter.
Ons lijkt dat nogal veel, aangezien wij redelijk rustig rijden. We hebben zowel stadsritten als gewestwegen en snelwegen gereden, dus het is een gecombineerd verbruik. In de handleiding van onze Skoda staat een lager verbruik aangegeven.
Hoe zit het met jullie verbruik? Kan dit te maken hebben met het feit dat de wagen nog niet helemaal ingereden is?

Erwin_K

Nieuw lid
Ik zit gemiddeld op 6.4 l/100km met een Skoda Octavia Combi 1.6i!
xyxthumbs.gif

purk

Senior Member
Sorry dat eerder opgegeven verbruik was van vandaag, 8.2 liter op de 100 KM, en dat met 3950 gereden km en ik rij er niet echt rustig mee. wel gecombineerde ritten.

deusjevo

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Erwin_K</font><hr />

xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]
Da's vast met veel snelweg
icon_smile_question.gif

Erwin_K

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: deusjevo</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Erwin_K</font><hr />

xyxthumbs.gif

[/ QUOTE ]
Da's vast met veel snelweg
icon_smile_question.gif

[/ QUOTE ]

Ja, veel snelweg en doorgaande wegen. Probeer korte stukken rijden zo veel mogelijk te vermijden. En als het ook maar even kan de cruise-control aan!
smile.gif

Chris

Lid
Tussen mijn twee tdi's in een 1.6 voor gedurende jaartje gereden. gemiddeld verbruik met een beetje stads en veel lange ritten 7.0/100.

Mvg,

Chris

Okki

Donateur
Gemiddeld (over bijna 5 jaar) 6,9 ltr/100 km
Snelweg, stad, lang, kort alles door elkaar.
Gaat wel om een 1.6 MPI, de FSI verbruikt meer (4 kleppen per cylinder ipv. 2) en duurdere benzine!

NB: auto kan in het begin altijd eventjes 'iets' meer verbuiken is mij verteld.

Mijn auto verbruikte de eerste 1000km ook aanzienlijk meer dan dat hij nu doet. Als hij goed ingelopen is zal het verbruik dalen verwacht ik.

purk

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Okki</font><hr />

Gemiddeld (over bijna 5 jaar) 6,9 ltr/100 km
Snelweg, stad, lang, kort alles door elkaar.
Gaat wel om een 1.6 MPI, de FSI verbruikt meer (4 kleppen per cylinder ipv. 2) en duurdere benzine!

NB: auto kan in het begin altijd eventjes 'iets' meer verbuiken is mij verteld.

[/ QUOTE ]

Ik geloof dat je een denk foutje maakt.....een FSI heeft 16 kleppen en is direct ingespoten, volgens mij zou die dan zuiniger moeten zijn. En als super benzine (98) te duur is kun je ook V-power (97) tannken.

Dutch4x4

Senior Member
Is V-Power niet gewoon even duur als bijvoorbeeld Ultimate en Excellium?

Maar verder correct natuurlijk: vier kleppers per cilinder betekent juist een lager verbruik. Directe inspuiting eveneens. En met die duurdere benzine wordt het verbruik nóg lager.

purk

Senior Member
geen idee, de shell zit lekker in de buurt bij mijn werk en is de goedkoopste in de regio

Mariusz

Nieuw lid
Naar zwitserland gemiddeld 7.5l/100km (incl blazen op de autobahn), rustig snelwegwerk 7.0l, in de stad al gauw richting 12.0l (stoplichtsprintjes he?)voor de 1.8T Demarrage

purk

Senior Member
Met een polo 12 12V drie dagen naar Zwolle vanuit Arnhem, achter een vrachtwagen 3,3 liter op de 100 KM. het is geen rijden maar wel lekker zuinig.

Okki

Donateur
</font><blockquote><font class="small">Citaat: purk</font><hr />
Ik geloof dat je een denk foutje maakt.....een FSI heeft 16 kleppen en is direct ingespoten, volgens mij zou die dan zuiniger moeten zijn. En als super benzine (98) te duur is kun je ook V-power (97) tannken.

[/ QUOTE ]

Ik weet het zeker (dat foutje bedoel ik dan
aangenaam.gif
). Inderdaad, FSI is zuiniger. Alleen is de aanschaf duurder en de benzine (98 ipv 95) duurder. Auto is wel weer schoner. Advies van mijn dealer was om 'gewoon' voor de MPI te gaan. Heb er geen spijt van (kan ook niet, nog nooit met een FSI gereden)

Bovenaan Onderaan