Verbruikgegevens boardcomputer met LPG installatie

Weet iemand in hoeverre de boardcomputer van een nieuwe O2 de juiste gegevens weergeeft als je rijd op de nieuwe Lpdi installatie van Vialle?
Het zou fijn zijn als dit naadloos met elkaar werkt.

Heb je nog een volwaardige benzinetank er onder? Ik vermoed dat boordcomputer niet de Lpdi installatie registreert!

Ja, ik heb nog een volwaardige brandstoftank onder de auto zitten.
Registreerd de boordcomputer uberhaupt verbruiksgegevens als je op LPG rijdt?

Antera

Donateur
Deze gaat niet correct zijn omdat deze uitgaat van de stand van het gaspendaal en nog wat waardes maar meet zeer zeker niet de brandstof die er doorheen gaat

o2bm

Lid
Ik heb ook een auto op lpg gehad (1.6 mpi) en de verbruiksmeter is niet meer accuraat. Nadat ik het vele tankbeurten vergeleken heb, ben ik tot de conclusie gekomen dat je er ongeveer 22-24% bij moet tellen.

Cordoba

Forumguru
Deze gaat niet correct zijn omdat deze uitgaat van de stand van het gaspendaal en nog wat waardes maar meet zeer zeker niet de brandstof die er doorheen gaat

Lijkt me onlogisch, dat de stand van het gaspedaal op zich iets uitmaakt (behalve dan indirect, vanwege het verbruik). Het meest logische lijkt mij dat de hoeveelheid ingespoten brandstof(bekend omdat de ECU dat bepaald) in combinatie met de voertuigsnelheid, of de afgelegde afstand de verbruiksmeter bepalen(afhankelijk of je het actuele verbruik, of het verbruik over de rit wil bepalen).

Het verschil van 22-24% dat o2bm noemt, kan te maken hebben met het verschil in meting (van de ECU) van de brandstofhoeveelheid tussen beide brandstoffen.

Weet wel dat LPG een meerverbruik heeft van 15-20% dus dat komt ongeveer overeen met hetgeen je schrijft.
Jammer dat men dit niet op een eenvoudige manier kan koppelen aan een boordcomputer.

Volgende week krijg ik de auto dus dan zullen we het zien.

Bovenaan Onderaan