Octavia32
Forumguru
Voor twee weken terug heb ik mijn airco laten checken en wat blijkt is dat de leiding helemaal leeg was.De stek intallateur heeft de leding gevuld en afgeperst verder heeft hij ca 520gr koude middel toe gevoegd (R134A) of zoiets.
Vervolgens heeft hij het airco circuit een tijd op 15 bar gehouden om zo lekkages te ontdekken.Deze heeft hij niet ontdekt verder heeft hij tenslotte een UV vloeistof toe gevoegd om zo lekkages later makkelijk op te sporen.
Inmiddels zijn we twee weken verder en het viel mij twee dagen geleden op toen het 29 graden was de auto niet koud werd.
Vandaag weer naar de aircoboer en de heeft hierna gekeken en kwam tot de ontdekking dat er nog maar 95 gr koude middel inzat (dus toch ergens een lek) In de motorruimte en eronder is niks van lekkage te zien (gele vloeistof) mbv bril en uv lamp.
Verder is de Condensor nat gespoten om zo luchtbelllen te ontdekken ook hier geen succes.Toen kwam de Stek monteur met de optie dat het misschien de verdamper kan zijn.En hij heeft mij geadviseerd dat nu vullen geen zin heeft en ook een onnodige belasting voor het millieu en mijzelf (gezondheid) stikstof wat vrij komt als het de verdamper is.
Dit alles aan de dealer uitgelegd, en die was meer van mening dat het de Compressor (airco pomp) dan de verdamper was want verdampers die gaan nooit stuk.
Ik weet het nu niet meer en zit zelf ook aan de verdamper te denken want als de CC aanstaat hoor ik ook een rauw geluid uit de ventilatie roosters komen(dit kan ook lucht lekkage zijn van de verdamper).
Verder heb ik www.aircotechniek.nl in Groningen gebeld zij zijn gespecialiseerd in dit soort dingen en kwamen ook met de verdamper.
Maar nu de allebelagrijkste vraag, als het de verdamper is is deze dan zelf te verwisselen of moet de dealer dit doen.Want volgens mij moet het hele dashboard eruit.En volgens mij kan dit oplopen naar €1000 of meer.
Groeten
Berend
Vervolgens heeft hij het airco circuit een tijd op 15 bar gehouden om zo lekkages te ontdekken.Deze heeft hij niet ontdekt verder heeft hij tenslotte een UV vloeistof toe gevoegd om zo lekkages later makkelijk op te sporen.
Inmiddels zijn we twee weken verder en het viel mij twee dagen geleden op toen het 29 graden was de auto niet koud werd.
Vandaag weer naar de aircoboer en de heeft hierna gekeken en kwam tot de ontdekking dat er nog maar 95 gr koude middel inzat (dus toch ergens een lek) In de motorruimte en eronder is niks van lekkage te zien (gele vloeistof) mbv bril en uv lamp.
Verder is de Condensor nat gespoten om zo luchtbelllen te ontdekken ook hier geen succes.Toen kwam de Stek monteur met de optie dat het misschien de verdamper kan zijn.En hij heeft mij geadviseerd dat nu vullen geen zin heeft en ook een onnodige belasting voor het millieu en mijzelf (gezondheid) stikstof wat vrij komt als het de verdamper is.
Dit alles aan de dealer uitgelegd, en die was meer van mening dat het de Compressor (airco pomp) dan de verdamper was want verdampers die gaan nooit stuk.
Ik weet het nu niet meer en zit zelf ook aan de verdamper te denken want als de CC aanstaat hoor ik ook een rauw geluid uit de ventilatie roosters komen(dit kan ook lucht lekkage zijn van de verdamper).
Verder heb ik www.aircotechniek.nl in Groningen gebeld zij zijn gespecialiseerd in dit soort dingen en kwamen ook met de verdamper.
Maar nu de allebelagrijkste vraag, als het de verdamper is is deze dan zelf te verwisselen of moet de dealer dit doen.Want volgens mij moet het hele dashboard eruit.En volgens mij kan dit oplopen naar €1000 of meer.
Groeten
Berend