verdwenen PDC sensor

rimom

Nieuw lid
Heeft er iemand ervaring met het "spontaan" verdwijnen van een parkeersensor uit de achterbumper?

Deze week heeft namelijk mijn octi een reguliere onderhoudsbeurt gehad. Bij thuiskomst deed het PDC wat raar, vandaar dat ik er achter kwam dat de tweede sensor van rechts geheel niet meer op z'n plaats zat. En ik heb het vermoeden dat die dingen toch redelijk stevig in de bumper vastzitten...

LenK

Forumguru
Iemand tegenaan gereden waardoor de bumper even vervormd was waardoor de sensor los kwam (zoiets als een kauwgum uit de verpakking drukken).

Ik heb hier ook last van, alleen bij mij in de voorbumper.
Sensor valt bijna naar binnen en blijft piepen.
Volgende week maar ff naar de dealert om te laten maken.

EdK

Forumguru
Tja en dan heb je zoveel vals meldingen dat je het systeem niet meer gebruikt waar je dan zoveel extra geld voor uit gegeven hebt.
Maar hoe is dat dan tegenwoordig met de rijlessen? leer je niet meer de lengte en breedte van je wagen inschatten en leren ze je niet meer inparkeren ?
Vloegel kon je op laatste punt nog zakken voor het examen, moesten er uiteraard wel wat meer fouten gemaakt zijn, maar kon de druppel zijn !

rimom

Nieuw lid
FF terug, waar het mij over gaat: Ik heb een sterk vermoeden dat er bij de dealert "iets" is gebeurd, en ja er zit een extra parkeerhulp op (trekhaak).
Mijn ervaring is dat zelfs als er iemand sportief van achter aanklopt de sensoren netjes op hun plaats blijven.

Heb net de sensor vanaf de binnenkant weer terug kunnenduwen.
hij zit volgens mij weer redelijk stevig, geen idee waarom hij losgeschoten was.

MarcoO2

Forumguru
Ik heb vanmiddag kunnen constateren dat de PDC-sensor bij mij aan de voorkant behoorlijk stevig vast zit. Ik ben met 120 km/uur recht tegen zo'n oranje paaltje tussen de linker rijbaan en de linker vluchtstrook op de A12 tussen Woerden en Utrecht gereden.

Inspectie leerde mij dat de paal recht tegen de sensor is geklapt (en tegen de bumper en de koplamp), echter zonder schade aan te richten. Valt me alles mee, bij die snelheid... ik was bang dat de sensor niet zou werken, maar hij doet het gelukkig nog prima!

Ik heb vanmiddag kunnen constateren dat de PDC-sensor bij mij aan de voorkant behoorlijk stevig vast zit. Ik ben met 120 km/uur recht tegen zo'n oranje paaltje tussen de linker rijbaan en de linker vluchtstrook op de A12 tussen Woerden en Utrecht gereden.

Inspectie leerde mij dat de paal recht tegen de sensor is geklapt (en tegen de bumper en de koplamp), echter zonder schade aan te richten. Valt me alles mee, bij die snelheid... ik was bang dat de sensor niet zou werken, maar hij doet het gelukkig nog prima!

Oh neeeee...!! Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar om zo'n paaltje te raken. Zat je niet op te letten?? Dat wordt dus weer de schadehersteller. MarcoO2 heeft inmiddels meer schades dan dat Dreverhaven verkeersboetes heeft!

EdK

Forumguru
Oh neeeee...!! Hoe krijg je dat nu weer voor elkaar om zo'n paaltje te raken. Zat je niet op te letten?? Dat wordt dus weer de schadehersteller. MarcoO2 heeft inmiddels meer schades dan dat Dreverhaven verkeersboetes heeft!

Dan heb jij al aardig wat bekeuringen op je conto staan !!! :yeah:

MarcoO2

Forumguru

Hé collega, leer eens lezen... :grin:

De auto's die het veroorzaakten hadden daarentegen behoorlijk hun kreukelzone ge- en verbruikt... ik reed links, toen ineens naast me op de middelste baan een file ontstond waardoor de voorste auto (een combo) keihard remde. De Peus 206 erachter zag dat te laat en kon het niet bijremmen... knalde erop en schoot naar de linkerbaan... waar ik reed.

Heb maar even gekozen voor een oranje paaltje ipv van die 206... en dat bleek de goeie keuze te zijn! Geen eens een krasje... wel voor het eerst van mijn leven vanuit stilstand (tussen de paaltjes door) moeten invoegen in verkeer wat 120 rijdt... ook leuk! :winkie:

EdK

Forumguru
Hé collega, leer eens lezen... :grin:

De auto's die het veroorzaakten hadden daarentegen behoorlijk hun kreukelzone ge- en verbruikt... ik reed links, toen ineens naast me op de middelste baan een file ontstond waardoor de voorste auto (een combo) keihard remde. De Peus 206 erachter zag dat te laat en kon het niet bijremmen... knalde erop en schoot naar de linkerbaan... waar ik reed.

Dus met andere woorden die peugeot kwam dan toch van rechts ?????:icon_smile_question
Tja en rechts heeft toch voorrang ????:uitlachen:

EdK

Forumguru
Welke oranje paaltjes bedoel je?
Van die platte dingen van ong 20cm hoog?

Degene waar marco overheen is gegaan zijn nu inderdaad rond de 20 cm.
Maar normal zit je gauw aan de 40 cm !
En ze staan vaak links van de weg als er een rijstrook / vluchtstrook afgebakend moet worden !
Weet niet zeker maar ze staan stonden op de A4 richting D'Haag op hoogte van Schiphol ook !

Bovenaan Onderaan